جنگنده پیشرفتۀ میگ-35 روسیه رونمایی شد+ تصاویر

روسیه روز جمعه از جنگنده سبک‌وزن پیشرفته میگ-35 خود رونمایی کرد و از تولید انبوه آن در سال 2019 میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، مقامات روسیه در مراسم رونمایی از میگ-35، از تولید انبوه این جنگندۀ پیشرفته در سال 2019 میلادی خبر داده‌اند.

مقامات روسیه می‌گویند، ارتش روسیه قصد دارد در سال 2019 میلادی (1397-1398)، نسل جدید جنگندۀ چندمنظورۀ میگ-35 را به تولید انبوه برساند.

بوریس اسلیوسار، رئیس «شرکت یونایتد ایرکرفت»، روز جمعه (8 بهمن) در مراسم رونمایی از میگ-35 در شهر لوخوویتسی، نزدیک مسکو، این مطلب را مطرح کرد و افزود تا آن زمان پروازهای آزمایشی صورت خواهد گرفت.

در همین حال، الیا تاراسنکو، مدیرکل میگ، اعلام کرده است نیروی هوافضای روسیه در سال آینده از این هواپیما استفاده خواهد کرد.

جنگنده پیشرفتۀ میگ-35 روسیه رونمایی شد

میگ-35 در ردۀ جت‌های نسل 4++ طبقه‌بندی‌شده و مدل پیشرفتۀ جنگنده‌های «میگ-29 کی/کی‌یو‌بی» (MiG-K/KUB) و «میگ-29 ام/ام2» (MiG-29M/M2) به شمار می‌آید و از آن به‌عنوان حلقۀ اتصال به نسل پنجم جنگنده‌ها یاد می‌شود.

جنگنده پیشرفتۀ میگ-35 روسیه رونمایی شد

میگ-35 از توان رزمی بالاتر و شاخص‌های بهتر پروازی برخوردار است.

مقامات روسیه انتظار دارند این نوع جنگندۀ سبک‌وزن نظر مشتریان خارجی را جلب کند.

دمیتری روگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه، که در این مراسم حضور داشت، خاطرنشان کرد «هزینه‌های عملیاتی» میگ-35 در مقایسه با جت‌های سوخو، کمتر است و به همین علت «شرکای ما می‌بایست بیشتر خواهان خرید آن باشند.»

جنگنده پیشرفتۀ میگ-35 روسیه رونمایی شد


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
اوففف ایول، وقتشه ما هم یکی بسازیم
آخرین اخبار