90 درصد زکات مستحبی جمع آوری شده در شهرستان انار برای رفع مشکلات فقرا و نیازمندان شهرستان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور ، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و رئیس ستاد زکات کرمان، به اهمیت پرداخت زکات در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان انار شهرستان تک محصولی است و به آن زکات واجب تعلق نمی گیرد، ولی خوشبختانه مردم خیر شهرستان انار در پرداخت زکات مستحبی پیشقدم بوده اند.

وی افزود: زکات پرداختی توسط مردم هر منطقه صرف امور نیازمندان و کارهای عمرانی همان منطقه می شود وبا توجه به آیات و روایات تزکیه نفس، رشد و توسعه سرمایه انسان از محاسن پرداخت زکات است.

حجت الاسلام عرب پور با تاکید بر اینکه نماز ستون دین است و قبولی نماز با توجه به روایات موجود منوط به پرداخت زکات است، خاطر نشان کرد: با پرداخت زکات آخرت خودمان و دنیای خودمان را آباد کنیم و از فقر و تبعیض اجتماعی در جامعه جلوگیری کنیم.

یدالله دلفاردی ، مدیر کمیته امداد شهرستان انار نیز در این جلسه با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون دو هزار درخت پسته در شهرستان انار در قالب زکات مستحبی پلاک گذاری شده است، گفت: ۹۰ درصد زکات مستحبی جمع آوری شده در شهرستان انار برای رفع مشکلات فقرا و نیازمندان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات علاوه بر کمک به آبادانی شهر و روستا موجب رشد شود، افزود: مردم شهرستان انار طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۶ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند، که این میزان زکات جمع آوری شده، صرف امور فقرا و نیازمندان و کارهای عامل المنفعه شهرستان شده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: زکات ، مشکلات ، فقرا ، انار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار