با حضور نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان 2 زائرسرای ارزان قیمت دیگر در اطراف حرم مطهر رضوی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این مراسم کلنگ احداث زائرسرای ارزان قیمت استان زنجان در فضایی به مساحت 497 مترمربع و زائرسرای ارزان قیمت استان خراسان شمالی در فضایی به مساحت 499مترمربع در اراضی مجاور هتل، به زمین خورد.

زائرسرای استان خراسان شمالی با زیر بنای 3068 متر مربع احداث خواهد شد و تعداد طبقات زیر و روی زمین 9 طبقه در نظر گرفته شده است.

همچنین ظرفیت اقامتی این زائرسرا 200 نفر شب اقامت است که کلنگ احداثش در بولوار وحدت 17 به زمین زد شد.

زائرسرای استان زنجان نیز با زیر بنایی به متراژ 3056 متر مربع در 9 طبقه احداث می‌شود و ظرفیت اقامتی آن 200 نفر شب اقامت برآورد شده است.

شهردار مشهد در این مراسم گفت:اگر بنا است کار فرهنگی انجام دهیم، باید زیرساخت مورد نیاز آن را تهیه کنیم.

سید صولت مرتضوی افزود:مسئولان برخی استان‌ها برای ساخت زائرسراهای ارزان قیمت کمک شایانی کردند، همانطور که شورای اسلامی شهر مشهد و مدیریت شهری نیز برای این منظور کمک کرده و احساس می‌کنیم در انجام این کار به تکلیف خود عمل کردیم.

وی با تاکید بر اینکه همه استان‌ها باید پیگیری کنند تا کار ساخت زائرسراهای ارزان قیمت به اتمام برسد، گفت : امروز در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی بار دیگر شاهد آغاز عملیات اجرایی 2 پروژه دیگر از زائرسراهای ارزان قیمت هستیم.

شهردار مشهدافزود: این 2 پروژه با ظرفیت اسمی سالانه 36 هزار نفر از 2 استان خراسان شمالی و زنجان احداث می‌شود.

مرتضوی گفت: اگر بنا است به تربیت عملی بیندیشم، آینده این کشور را به دست آینده‌سازان بسپاریم، با تهاجم فرهنگی مبارزه کنیم و ایران اسلامی را ام‌القرای جهان اسلام معرفی کنیم باید به اصولی را برای رسیدن به این اهداف مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: ایجاد و توسعه مدارس علمیه با تاکید بر تبلیغ در سطح جهان، ترویج و توسعه مساجد و احداث زائرسراهای ارزان قیمت که در ترویج فرهنگ اسلامی بسزایی نقش دارد، از جمله این اهداف است.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار