جشنواره فیلم «سما» در همین مدت کوتاه درباره موضوع سبک زندگی موفق عمل کرده است.

جشنواره «سما» برای شروع قدم خوبی برداشتجشنواره فیلم «سما»، نهالی برآمده از دغدغه‌های گروهی است که به دنبال رشد و نمو اندیشه‌های پایدار فرهنگ اسلامی ایران در قالب نور و تصویر هستند و فضای سینما را با گستره ابعادی و جایگاه والایش برای متعالی شدن راهی برای بروز اندیشه های ایرانی در شیوه، بیان و فضای زیست می‌یابند.حالا بعد از گذر از 2 تجربه ارزشمند نخست، گام هایی استوار راهی به منزل سوم از «سما»یی شدن یافته است؛ منظری که در آن می توان خیال را به واقعیت تبدیل ساخت و شاهد جولان اندیشه های هنری در قالب تجلی زیستنی شایسته بر پرده تماشا برای مخاطبان مشتاق شد. از این رو گفت و گوهایی با اصحاب فرهنگ و فعالان هنر شکل گرفت تا نگاه ها همه رو به سوی چشم انداز «سما»یی شدن پیدا کند و بتوان از تبادل افکار و رد و بدل شدن گفته های ارزشمند هنرمندان گرانقدر چراغی روشن تر یافت برای این آوردگاه زیبای زیست اسلامی ایرانی. فرهاد اصلانی با کوله باری از تجربه همزیستی با مردم چه در واقعیت و چه از منظر تصویر یکی از همان بزرگان عرصه هنر است که نقش آفرینی های ارزنده اش از دریچه سینما و نیز تلویزیون برایمان یادگارهایی زیبا است؛ همو که در جوانی با اثر ماندگار رسول سینمای ایران؛ «سفر به چزابه» خودی نشان داد و بعدها با نقش آفرینی های ارزنده همچون ایفای نقش «عبیدالله بن زیاد» در مجموعه «مختارنامه» برایمان بیشتر آشنا شد.

فرهاداصلانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص نقش جشنواره فیلم «سما» در ارتقای فرهنگ زیست جامعه ایرانی گفت: به طور کلی اگر جشنواره ای بتواند به درستی پایه‌گذاری شود و هدف گذاری مناسبی داشته باشد حتما می‌تواند در نوع نگاه و نگرش مردم موثر باشد. به نظرم جشنواره «سما» هم توانسته در همین مدت کوتاه درباره موضوع سبک زندگی موفق عمل کند.

بازیگر «یه حبه قند» ضمن اظهار این نکته که جشنواره «سما» باید استمرار پیدا کند، گفت: به نظرم این جشنواره برای شروع قدم خوبی برداشت و باید بتواند با تشکیل جلسات کارشناسی سر و شکل و وضعیت بهتری هم پیدا کند و همچنان ادامه داشته باشد.

فرهاد اصلانی در پاسخ به این پرسش که به عنوان هنرمندی که جشنواره های متعدد و مختلفی را تجربه کرده است، برای ارتقای جشنواره فیلم «سما» چه پیشنهاداتی دارد، عنوان کرد: به نظرم «سما» جدا از برگزاری جشنواره می تواند مولد سینما در این موضوع هم باشد و می تواند در تولید آثار هم مشارکت داشته باشد و به فیلمسازانی که علاقمند هستند درباره موضوع سبک زندگی فیلم بسازند، کمک کند.

بازیگر فیلم «دختر» که به‌تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است، با تاکید بر تداوم جشنواره فیلم کوتاه «سما» با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی، گفت: به نظرم با توجه به بحران ها و مخاطرات زندگی جدید لازم است فیلم هایی درباره شکل درست زندگی و ارتباطات مردم در جامعه به وجود بیاید و جشنواره «سما» می تواند به این مساله کمک کند و امیدوارم در دوره جدید جشنواره از لحاظ کیفی شاهد آثار مناسبی باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.