ژنرال سابق انگلیسی: نگرش متفاوت ترامپ می‌تواند موجب بروز جنگ شود

یک ژنرال سابق انگلیسی معتقد است نگرش متفاوت رئیس‌جمهور آمریکا درباره مذاکره می‌تواند سبب بروز جنگ شود.

نگرش متفاوت ترامپ درباره مذاکره می تواند موجب بروز جنگ شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ یک ژنرال سابق انگلیسی با زیر سوال بردن توانایی دونالد ترامپ در مملکت داری معتقد است نگرش رئیس جمهور آمریکا در قبال مذاکره – با توجه به تجاربی که در اقتصاد دارد—می تواند سبب بروز جنگ شود.

سِر ریچارد بارونز، فرمانده سابق نیروهای ستاد مشترک انگلیس به روزنامه سیدنی هرالد گفت: رویکرد متفاوت دونالد ترامپ در قبال "مذاکره" می تواند او را وادار به اقدامی احمقانه و دیوانه وار همچون "جنگ" ترغیب کند.

وی با ابراز نگرانی نسبت به وضع روانی ترامپ هشدار داد: فلسفه "برد- باخت" از نظر فردی که در راس یک شرکت بزرگ قرار دارد کاملا عادی به نظر می رسد. با این حال، این شیوه ریاست رئیس جمهور آمریکا در صحنه بین المللی "عمیقا خطرناک" است. به عقیده من، در مواجهه با دنیای خشن اقتصادی می توان وارد مذاکره شد و یا از آن اجتناب کرد. اما در عرصه سیاست هیچ راه گریزی نیست؛ رویه ای که تاجر آمریکایی اطلاع چندانی از آن ندارد.

وی ادامه داد: با توجه با ماهیت زندگی سابق اقتصادی دونالد ترامپ، ممکن است او به شیوه قدیمی خود با مسایل سیاسی مواجه شود که این شرایط برای او طبیعی است ولی برای بقیه خطرناک است.

ژنرال سابق ارتش انگلیس با مطرح کردن سناریوی احتمالی جنگ چین و آمریکا گفت: ارتش چین بسیار بلندپرواز است و تجربه کافی ندارد. با این حال، این اقدام چین می تواند برای ترامپ عملی تهاجمی درک شود. جنگ باید به دلایل قوی تری آغاز شود ولی در حال حاضر خطر آن برای من مشهود است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار