فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی از بررسی 3 محور اساسی و مهم در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این نشست خبر داد.

بررسی محورهای اصلی حفاظت سازمان میراث فرهنگی/ بیش از 32 هزار ثبت ملی در کشور وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار امیر رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در نشست تخصصی فرماندهان، معاونان و مدیران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی که امروز( یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست 3 موضوع مهم به عنوان محور اصلی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بررسی روش های تأمین حفاظت اطمینان بخش با تمرکز بر حفاظت الکترونیک و شیوه‌های پیشگیری وضعی، چگونگی استفاده از ظرفیت اجتماعی در امر حفاظت و ارزیابی عملکرد 10 ماهه یگان‌ها در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و نیز نقش و جایگاه یگان حفاظت در توسعه گردشگری و روش‌های هم‌افزایی در ارتقا احساس امنیت گردشگری جزء 3 محور اصلی سازمان میراث فرهنگی هستند.

رحمت الهی با بیان اینکه بیش از 32 اثر ثبت ملی در کشور وجود دارد، افزود: 245 موزه از سوی یگان حفاظت تأمین می شود و همچنین 31 واحد استانی با اطلاق یگان حفاظت، وظیفه برنامه‌ریزی و مدیریت نیروها را در همه استان‌ها عهده‌دار هستند.

وی اعلام کرد: 253 پایگاه حفاظتی در کشور وجود دارند که 2 هزار و 119 پرسنل کار و 662 پرسنل وظیفه، مسئولیت‌های محول شده را عهده‌دار هستند.
 
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی افزود: سازمان میراث فرهنگی وظایف متعددی را در حوزه مختلف میراث، گردشگری و صنایع دستی بر عهده دارد که مهمترین آن، حفظ و نگهداری از اموال این حوزه است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی یگان حفاظت نیز، حفظ و تأمین امنیت اموال منقول و غیرمنقول است که برجسته‌ترین بخش مأموریت این حوزه، حفاظت از بناها، محوطه‌ها، مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و برگزاری مراسم‌ها مرتبط تعیین می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: در حال حاضر، قانون به کارگیری از سلاح برای نیروهای تمامی استان‌ها در برخورد با مجرمان و اختیارات قانونی در به کارگیری از آن تسهیل و آموزش‌های لازم ارایه شده است.

وی تأکید کرد: تجهیزات دفاعی مورد نیاز به منظور اقدامات احتیاطی و پیشگیری از وقوع جرم نیز در تمامی استان‌ها برای نیروها تأمین شد که تا به این لحظه موضوع حفاظت اطمینان بخش در این حوزه بسیار کارآمد و موثر بود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی با  بیان اینکه با همکاری سازمان، بسیاری از سیستم ها از حفاظت الکترونیک برخوردارند، گفت: مشارکت‌پذیری مردم در حوزه حفاظت اطمینان بخش بسیار موثر بود، چراکه نیروها با استفاده از گزارش‌های به موقع مردمی و همکاری‌شان اشراف بهتری به حوزه های خود پیدا کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار