مشهد؛

افزایش کشت گل محمدی در رشتخوار

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت:کشت گل محمدی در رشتخوار از ۵۰ هکتار در سال گذشته به یک صد هکتار از اراضی کشاورزی در سال جاری افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا عباسپور با بیان اینکه فصل کاشت این محصول از بهمن ماه دررشتخوار آغاز شده، افزود: در سال گذشته کار کشت گل محمدی در شهرستان رشتخوار به صورت آزمایشی انجام شد، که با توجه به نتیجه بخش بودن کشت این محصول در شهرستان امسال هم ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت این محصول قرار گرفت.

وی گفت:شهرستان رشتخوار با داشتن آب و هوای مناسب یکی از بهترین مناطق استان خراسان رضوی برای کشت گل محمدی است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با اشاره به این که امروزه استفاده از اسانس گل محمدی در صنعت داروسازی افزایش چشمگیری پیدا کرده است، گفت:از اسانس گل محمدی در صنایع بهداشتی، دارویی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عباسپور گفت:گل محمدی به دامنه وسیعی از شرایط اقلیمی سازگار بوده و ازجمله گیاهان کم‌توقع طبقه‌بندی می‌شود.

وی افزود: باید توجه داشت که استفاده بهینه از منابع خدادادی مانند آب و خاک در راستای ارتقای اشتغال و درآمدزایی مردم از سیاستهای ذاتی جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: کشت و کار گل محمدی و تولید اسانس آن در سه کشور ایران، ترکیه و بلغارستان به‌عنوان یک محصول استراتژیک مطرح بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت:بیش از ۴۰ هزا هکتار از ارضی شهرستان رشتخوار به کشت باغات و کشاورزی رفته است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار