ارومیه؛

خریداری ۱۶۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شاهین‌دژ

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: از سال ۹۲ تا ۹۵ میزان ۱۶۱ هزار و ۳۸ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان خریداری شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سعید خدایی با اشاره به پرداخت مبلغ 32 هزار و 800 میلیون ریال تسهیلات سرمایه‌ای از صندوق توسعه ملی به طرح‌های بخش امور دام و پرداخت مبلغ 570 میلیون ریال تسهیلات به سردخانه نجار اظهار داشت: امسال مبلغ 37 هزار و 700 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به طرح‌های کشت گلخانه‌ای و تجهیز پرورش ماهی تخصیص یافت.

وی افزود: علاوه بر آن مبلغ 113 هزار و 737 میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید تراکتور، ادوات و کمباین به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون شهرستان پرداخت شد.

خدایی با اشاره به مجموع اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده از سال 92 تا پایان آذر 95 در این شهرستان در بخش کشاورزی تصریح کرد: این اشتغال شامل سه هزار و 95 نفر مستقیم و یک هزار و 995 نفر غیرمستقیم بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ از اجرای طرح سرشماری کشاورزی در 156 روستای حوزه شهرستان خبر داد و گفت: این سرشماری برای تعداد 51 هزار و 250 نفر با همکاری فرمانداری و بخشداری انجام شد.

خدایی با اشاره به اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار خرده مالکی به مساحت 540 هکتار با اعتبار دو هزار و 618 میلیون ریال اظهار داشت: علاوه بر آن از سال 92 تاکنون پروژه آبیاری تحت فشار تجمیعی محمودآباد به مساحت 712 هکتار با اعتبار 114 هزار میلیون ریال صورت گرفت.

وی از انجام مراحل حفاری و اجرای خطوط انتقال آب با لوله در روستاهای تابعه شهرستان شاهین‌دژ در سه ماهه سوم سال 95 خبر داد و افزود: این طرح به طول 34 کیلومتر و با اعتبار بالغ بر 16 هزار میلیون ریال انجام شد.

خدایی با اشاره به انجام مطالعات تکمیلی انهار انشعابی از زرینه‌رود به منظور کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی تصریح کرد: این مطالعات در مساحت دو هزار و 100 هکتاری صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با بیان اینکه از سال 92 تا 95 میزان 161 هزار و 38 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان خریداری شده است گفت: علاوه بر آن، مبارزه با علف‌های هرز در سطح 19 هزار و 520 هکتار، مبارزه با آفت سن گندم در سطح 31 هزار و 610، ترویج و کشت دانه‌های روغنی در سطح 107 هکتار و توزیع 600 کیلوگرم بذر کلزا از سایر اقدامات بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.