سخنگوی طالبان می‌گوید که انتصاب 16 والی نام نهاد و 8 فرمانده جدید طالبان نشان‌دهنده اختلافات درونی این گروه نیست.

انتصاب والیان جدید نشان دهنده اختلافات درونی طالبان نیستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ضمن تایید انتصاب 16 والی و 8 فرمانده این گروه در ولایت‌های مختلف گفته است که این انتصابات نشان دهنده اختلافات درونی طالبان نیست.

آقای مجاهد گفته است که این انتصابات جدید از سوی کمیسیونی صورت گرفته که به دستور ملاهبت الله در شهر کویته پاکستان ایجاد شده بود.

اضافه می‌شود مقام های امنیتی افغانستان انتصاب‌های جدید طالبان ناشی از اختلافات درونی این گروه و به دستور مستقیم اطلاعات پاکستان صورت گرفته و رهبری طالبان دیگر به اعضای سابق خود اعتماد ندارد.

به گفته مقام های امنیتی افغانستان، انتصابات جدید طالبان توسط حافظ مجید از افراد نزدیک به اطلاعات پاکستان انجام شده است.

نهادهای امنیتی افغانستان نیز گفته‎‌اند این انتصاب‌ها برای آن است که درسال جاری اکثر سران طالبان توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده اند و جای آنها خالی بوده است.

ملا شاهین یک فرمانده دیگر طالبان در بغلان در صحبت به خبرگزاری جمهور تاکید کرده است که اخیرا در صفوف طالبان اختلافات زیادی وجود داشت؛ اما هم اکنون این اختلافات رفع شده است.

این فرمانده طالبان گفته است که در ابتدای که ملا هبت الله به رهبری طالبان رسیده بود، در نتیجه اختلافات درونی طالبان درگیری های نیز میان افراد این گروه رخ داده است.

گزارش های دیگری نیز وجود دارد که رهبری طالبان به ویژه حافظ مجید مشاور ملا هبت الله دستور ترور ۵۰ عضو کلیدی خود از جمله برخی والیان نام نهاد گذشته این گروه را صادر کرده است.

از سوی هم، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در  رابطه این گروه با روسی و کشورهای همسایه افغانستان را تایید کرده است.

مجاهد گفته است که طالبان با روسیه و کشورهای همسایه افغانستان روابط سیاسی و حتا رفت و آمد دارند؛ ولی تاهنوز هیچ کمکی تسلیحاتی و نظامی از روسیه دریافت نکرده است.

پیش از این سفیر روسیه در افغانستان نیز گفته بود که مسکو با طالبان تماس های را برقرار کرده است.

افغانستان هر گونه ارتباط با گروه تروریستی مخالف دولت افغانستان را خلاف اصول روابط بین المللی خوانده و آن را محکوم کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار