كوهنوردان گمشده در برف و بوران كوههای آستارا با استمداد از 110 پليس نجات يافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛محمدرضا جعفری خيرخواه گفت: حوالی ساعت 4 بعد از ظهر روز گذشته فردی با مركز فوريت های پليسي 110 تماس گرفته و اعلام می كند كه به همراه دو نفر ديگر برای صعود از كوه ديله به منطقه گيز قبری شهرستان آستارا رفته اند، ولی در برف و بوران راه خود را گم كرده اند.

معاون اجتماعی پليس گيلان با بيان اينكه با توجه به بارش برف شديد و نداشتن وسايل رديابی جی پی اس توسط اين سه كوهنورد موضوع سريعا توسط فرمانده انتظامی شهرستان آستارا به هيئت كوهنوردی شهرستان اعلام می شود، افزود: با توجه به اينكه تلفن همراه اين سه كوهنورد نيز براثر نداشتن باطری خاموش شده بود، پيدايش گمشدگان با هدايت و پيگيری هاي پليس در دستوركار قرار گرفت.

وي تصريح كرد: با هدايت و پيگيري هاي پليس و اعزام يك تيم از طريق هيئت كوهنوردي و هلال احمر و با كمك شوراي محلي روستاهاي نزديك محل حادثه اين سه كوهنورد پس از 3 ساعت پيدا و از مرگ حتمي نجات پيدا مي كنند.

سرهنگ خيرخواه با اعلام اينكه كوهنوردان حدودا 30 سال سن داشته اند، بيان داشت: به علت شدت برف و بوران كوهنوردان شب گذشته در منزلي در 6 كيلومتري بخش لوندويل آستارا اسكان پيدا كرده اند.

معاون اجتماعي پليس گيلان با بيان اينكه كوهنوردان می بايست قبل از حركت مجوز های لازم را كسب كنند، از كوهنوردان خواست با توجه به شرايط جوی و همچنين تهيه تجهيزات لازم نسبت به صعود به ارتفاعات اقدام كنند.  



انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.