مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: سد تازه کند گرمی هم اکنون 39 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، اصغر سلیمان زاده سد تازه کند گرمی مغان تاکنون برای اجرای آن 320 میلیون ریال هزینه شده و هم اکنون 39 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی شده تا سال 96 به بهره بردرای برسد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سد های سینه سر گرمی و عنبران نمین گفت: در حاشیه بالهارود چندین سد کوچک در دست مطالعه است و در نظر داریم سد سینه سر را عملیاتی می کنیم و سد عنبران هم که از نظر فنی مشکل دارد در دست بررسی است تا مشکلات موجود در این سد مرتفع شود .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل مشکل اعتباری سد گیوی برای خرید اراضی را یادآور شد و گفت: این سد در خرید اراضی به اعتبار لازم نیاز دارد که در صورت تامین آن آماده افتتاح است و بدهی مشاوران و پیمانکاران هم از طریق اسناد خزانه قابل پرداخت است.

سلیمان زاده ساماندهی آب های معدنی استان را ضروری خواند و گفت: سیاست دولت بر این است که آب های معدنی به بخش خصوصی واگذار شود و در حال حاضر هم در چندین طرح سرمایه گذاران شروع به سرمایه گذاری کردند.

وی در خصوص چگونگی تامین آب منطقه ویزه اقتصادی نمین و پتروشیمی اردبیل گفت: آب منطقه ویژه اقتصادی از خروجی تصفیه خانه و آب پتروشیمی هم از قزل اوزن تامین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از انسداد چاه های غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: یکی از طرح های 15 گانه پرکردن چاه های غیر مجاز است که عزم جدی با هماهنگی دادگستری صورت گرفته و 50 چاه غیر مجاز در استان شناسایی شده که برای انسداد آنها هم اقدام خواهد شد .

سلیمان زاده برداشت غیر مجاز و بی رویه از آب های زیر زمینی دشت اردبیل را بحرانی دانست و گفت: در برداشت آب های زیر زمینی وضعیت اردبیل بحرانی است اما در آب های سطحی چندان مشکلی و.جود ندارد.

وی فرهنگ سازی در جلوگیری از مصرف بی رویه را ضروری خواند و گفت: با اصلاح و تغییر الگوی کشت می توان جلوی هدر رفت آب در کشاورزی را گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.