از دهم دلو، روز گرامی داشت از بازنشستگان در ولایت هرات تجلیل صورت گرفت.

بازنشستگان هرات در سخت ترین شرایط اقتصادی به سر می‌برندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، قیوم افغان، رئیس اداره کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین ولایت هرات در همایشی که به مناسبت دهم دلو، سالروز تجلیل از بازنشستگان برگزار شده بود، گفت: "تلاش‌ها بر این است تا در آینده نزدیک تمامی مشکلات از جمله عدم پرداخت معاش از طریق بانک که فرا روی بازنشستگان بود برطرف شود."

به گفته او بازنشستگان قشری زحمت‌کش بوده‌اند که در گذشته برای مردم و جامعه فعالیت‌های زیادی را انجام داده‌اند و اداره کار و امور اجتماعی با برگزاری این همایش قصد داشته تا از آنان تقدیر کند.

آقای افغان خاطرنشان می‌کند که دولت در تلاش است تا با بازنشستگان به تدریج همکاری‌های بیشتری داشته باشد و این در دستور کار قرار دارد.

از سویی دیگر نوراحمد، یکی از نظامیان بازنشسته در ولایت هرات می‌گوید که حقوق بازنشستگی‌شان روزانه ۱۵۰ افغانی است و این مبلغ نمی‌تواند تا نیازهای خود و خانواده‌‌اش را برطرف کند.

به بیان او نوع خدمات بازنشستگی که در افغانستان ارائه می‌شود تفاوت زیادی را با کشورهای دیگر دارد و به همین خاطر کارمندان دولتی بازنشسته باید در سن پیری هم تن به کارهای آزاد دشوار بدهند.

او تاکید دارد که بیمه درمان از نیازهای مهم می‌باشد ولی جزء خدمات بازنشستگی دولتی نیست.
در ولایت هرات حدود چهار هزار و پنجصد فرد بازنشسته حضور دارد که ۳۰ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

سالانه در هرات، حداقل حقوق بازنشستگی ۶۰۰ افغانی و حداکثر یک میلیون و پنجصد هزار افغانی پرداخت می‌باشد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار