سرباز؛

اعطای ۲۰میلیارد ریال وام اشتغال در سرباز

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان سرباز گفت: از ابتدای سال تاکنون مبلغ19میلیارد و820میلیون ریال وام در قالب تسهیلات ازدواج و اشتغال به مردم شهرستان پرداخت شده است.

اعطای ۲۰میلیارد ریال وام اشتغال در سربازبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،رضا اسماعيل زاده اظهار کرد: ساماندهی گردشگری، صنایع دستی و حمایت از تولیدات کوچک و خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی و ارائه آن به بازارهای جهانی از مهمترین اقداماتی است که صندوق کارآفرینی امید شهرستان سرباز به شهروندان ارائه می کند.
 
وی با اشاره به سابقه فعالیت این صندوق در کشور، بیان کرد: این صندوق از سال 71 تا سال 84 در خصوص وام های خوداشتغالی و ازدواج مشغول به فعالیت بود اما با روی کارآمدن دولت نهم و جدا شدن صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی و صندوق توسعه اشتغال روستایی از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کار، صندوق دیگری به نام مهر امام رضا(ع) با هدف کمک به ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان راه اندازی شد.
 
رئیس صندوق کار آفرینی امید شهرستان سرباز افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) نیز بر اساس مصوبه دولت یازدهم که نباید موسسات مالی به نام ائمه(ع) باشند به صندوق کار آفرینی امید تغییر نام پیدا کرد و هم اکنون در راستای رسالت اصلی خود که در نام آن نیز مشخص و پیداست برای اشتغال فعالیت می کند.
 
  
اعطای تسهیلات به 415 متقاضی کار در سرباز
 
وی با بیان این مطلب که در سه سال گذشته بیش 30 میلیارد و 921 میلیون ریال تسهیلات برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و خرد، خانگی، خود اشتغالی و کارفرمایی در شهرستان سرباز پرداخت شد است، خاطرنشان کرد: صندوق کار آفرینی امید با پرداخت این تسهیلات و راه اندازی مشاغل خرد در شهرستان به صورت مستقیم باعث ایجاد 407 فرصت شغلی در طول سال های 92 تا 94 شده است.
 
اسماعيل زاده ادامه داد: رویکرد صندوق کارآفرینی امید به گونه ای است که پس از پرداخت تسهیلات، دیگر وام گیرنده رها نشده و این نهاد با نظارت بر عملکرد گیرندگان تسهیلات و رصد فعالیتهای اقتصادی این عزیزان، نسبت به رفع مشکلات احتمالی آنان نیز اقدام می کند تا در راستای ایجاد اشتغال پایدار بتوانند فعالیت های خود را به صورت مطلوب به ثمر برسانند.
 
وی با اشاره به تغییر رویکرد این صندوق به حمایت از کارفرمایی، تصریح کرد: از ابتدایی سال 95 تاکنون 4 میلیارد و 150میلیون ریال تسهیلات کارفرمایی به 9 متقاضی پرداخت شده و 3 کارفرمای دیگر نیز در حال دریافت  1 میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات هستند که رویکرد باعث ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بیشتری در شهرستان خواهد شد.
 
 
 
رونق اقتصادی هر منطقه در گروی توسعه بخش کشاورزی
 
رئیس صندوق کار آفرینی امید شهرستان سرباز همچنین با بیان این مطلب که عمده مشکلات جوانان شهرستان سرباز بیکاری است، اظهار داشت: این صندوق از ابتدای سال تاکنون مبلغ  10 میلیارد و 750میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی به بیش از28 نفر از جوانان شهرستان پرداخت کرده و برای 28 خانواده سربازی برای مشاغل خانگی مبلغ  2 میلیارد و 850میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون به 67زوج جوان شهرستان سرباز تسهیلات ازدواج پرداخت شده و12 زوج هم در نوبت دریافت وام ازدواج هستند، گفت: مبلغ تسهیلات ازدواج از ابتدای سال تاکنون7میلیارد و 900میلیون ریال بوده که صندوق کار آفرینی امید شهرستان سرباز در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای این جوانان اعلام کرده است از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز که بخواهند در این منطقه سرمایه گذاری کنند، حمایت خواهد کرد.
 
 
 
اعطای 20میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال در سرباز
 
وی ادامه داد: بخش کشاورزی و توسعه تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی هر منطقه ای داشته و می تواند از عوامل مهم تاثیر گذار در تحقق شعار سال و پیشرفت در تحقق اقتصاد مقاومتی   باشد.
 
وی با اشاره به قابلیت های بخش کشاورزی این شهرستان، افزود: شهرستان سرباز با وجود منابع غنی در بخش کشاورزی می تواند در این زمینه موفقیتهای چشمگیری در تولید محصولات مختلف کشاورزی داشته باشد.
 
 رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان سرباز اظهار داشت: در مجموع از ابتدای سال تاکنون مبلغ19میلیارد و820میلیون ریال در قالب تسهیلات به مردم شهرستان پرداخت شده است که تقریبا دو برابر اعتبار پیش بینی شده برای سرباز بوده است.
 
 
 
تسهیلات را برای دو شغله شدن افراد نمی‎دهیم
 
 وی با تاکید بر اینکه اگر فردی در بنگاه تولیدی یا اقتصادی مشغول به کار باشد مشمول دریافت تسهیلات این صندوق نمی‎شود، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار و جدید مهم‌ترین هدف این صندوق در حوزه اشتغال است که در همین راستا ما تسهیلات را به کسی نمی‎دهیم که دو شغله شود بلکه تنها افراد واجد شرایط و بی کار از این تسهیلات برخوردار خواهند شد.
 
اسماعیل زاده در پایان با اشاره به اینکه اعتبارات امسال صندوق به پایان رسیده اما برای برا سال آینده برنامه ریزی پذیرش متقاضیان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید شهرستان سرباز آمادگی دارد تمامی افرادی که مجوز های لازم را برای مشاغل پشتیبان و کارفرمایی همچون صنایع دستی، فرش بافی، خیاطی، پرورش گل و گیاه، پرورش قارچ و دیگر مشاغل را دارند  مورد حمایت قرار داده تا علاوه بر ایجاد اشتغال در سطح شهرستان در راستای تحقق اقتصادمقاومتی نیز گام بردارد.
 
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار