در ایام دهه فجر بیش از 300 برنامه فرهنگی مذهبی در خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت : بیش از 300 برنامه فرهنگی مذهبی در 341 کانون فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود که اجرای برنامه «10 شب 10 مسجد» یکی از مهمترین این برنامه ها است که در برگزاری آن دستگاه های عضو کمیته مساجد دهه فجر نیز مشارکت دارند.

وی افزود: برنامه ریزی در جهت تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در مراسم گرامیداشت دهه فجر و زمینه سازی برای آشنایی اقشار مختلف با آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب از جمله وظایف کمیته مساجد به شمار می رود، که اجرای برنامه «10 شب، 10 مسجد» با همین رویکرد و با هدف احصاء مشکلات مناطق آسیب دیده و پاسخگویی رو در روی مسئولان به مطالبات مردم است.

شیرازیان در ادامه به معرفی دیگر عناوین برنامه های مهم پیش بینی شده ویژه ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت : دو جشنواره ملی «سجاده مهر» و «هنرهای تجسمی» که قرار است به میزبانی دبیرخانه مساجد خراسان شمالی برگزار شود، همزمان با دهه فجر کلید می خورد.

وی با اشاره به برگزاری بحث پژوهشی فراخوان «سجاده مهر » در هزار و چهارصدمین سالگرد ولادت امام چهارم، حضرت زین العابدین (علیه السلام) خاطر نشان کرد: این بخش از کنگره امام سجاد (علیه السلام) در قالب فراخوان پژوهشی و با محوریت رساله حقوقی آن امام در نظر گرفته شده است.

شیرازیان، در خصوص نخستین جشنواره سراسری تجسمی روستا و عشایر هم گفت: خوشنویسی، طراحی المان های روستا، طراحی پوستر، کاریکاتور و نقاشی از محورهای جشنواره است که در موضوعات شعار سال، مسجد طراز اسلامی و کودک و نوجوان ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.