دزفول 10 درصد از تولید صیفی و سبزیجات ایران را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب اله آصفی، فرماندار دزفول در دیدار غیر رسمی با سفیر هندوستان در ایران اظهار کرد: کشور هندوستان نیز دوران سختی را در زمان جنگ با انگلستان سپری کرده که از این نظر ملت ایران و هندوستان همدیگر را بسیار خوب درک می کنند.

وی با بیان اینکه روابط و تعاملات ایران ‌و هندوستان به هزاران سال گذشته می رسد، افزود: این ارتباط به حدی قوی بود که تا صدها سال زبان فارسی در هندوستان زبان رایجی بود.

آصفی به وجود روابط فرهنگی و ادبی بین ایران و هندوستان اشاره کرد و گفت: به همین دلیل است که داستان های زیادی از قهرمانان و اسطوره های هندی در کتاب های دوران دبیرستان ایران وجود داشت.

فرماندار دزفول ، حضور ایران و هندوستان در جنبش عدم تعهد را دیگر اشتراک و پیوستگی این دو ملت دانست و افزود: این امر می تواند بستر مناسبی برای گسترش ارتباطات اقتصادی و سیاسی بین هند و ایران شود ضمن اینکه اشتراکات زیاد دیگری نیز بین این دو ملت وجود دارد.

وی، این شهرستان را یک حوزه تمدنی در شمال خوزستان برشمرد که در آن آثار تمدنی و تاریخی با قدمت 5 تا 6 هزار ساله وجود دارد.

حبیب اله آصفی با اشاره به ظرفیت عظیم کشاورزی در خوزستان تصریح کرد: ۱۰ درصد تولیدات صیفی و ‌سبزیجات ایران در دزفول و شهرهای اطراف آن تولید می شود که به کشورهای آسیای میانه از جمله ارمنستان، قفقاز، آذربایجان، ازبکستان و روسیه صادر می شود.

وی با بیان اینکه پس از شمال کشور، تولید خاویار نیز در دزفول منحصربه فرد است، این امر را ظرفیت عظیمی برای انتقال به دیگر کشورها از جمله هندوستان دانست.

آصفی به وجود مزارع گل در دزفول اشاره کرد و ادامه داد: پس از گشایش برجام و در سه سال گذشته تاکنون میلیاردها تومان سرمایه وارد دزفول شده که با این سرمایه ها پروژه های متعدد زیادی دراین شهرستان در حال احداث و بهره برداری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار