با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته ۲۵ درصد عملکرد مزارع دیم آذربایجان‌ غربی افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جمشید دارا با اشاره به پروژه انتقال یافته‌های تحقیقات دیم در استان اظهار داشت: این پروژه در سطح هفت هزار و 850 هکتار کشت شده و هدف از اجرای آن، افزایش حداقل 25 درصد عملکرد مزارع دیم در برنامه پنج ساله با انجام و رعایت اصول فنی شامل رعایت تناوب زراعی، خاک‌ورزی حفاظتی، رعایت تاریخ کشت، کشت مکانیزه کامل، استفاده از بذور اصلاح شده و سایر موارد فنی است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در 12 شهرستان اجرا شده است تصریح کرد: این شهرستان‌ها شامل ارومیه، میاندوآب، مهاباد، نقده، پیرانشهر، شاهین دژ، اشنویه، تکاب، خوی، سلماس، سردشت و بوکان بوده است.

دارا از اجرای پروژه P.V.S خبر داد و گفت: این پروژه با هدف آشنایی و مشارکت بیشتر کشاورزان در انتخاب ارقام و لاین‌های جدید و تسریع انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان براساس برنامه ابلاغی که در دو سایت گندم آبی شهرستان‌های نقده و بوکان و در سه سایت گندم دیم در شهرستان‌های اشنویه، میاندوآب و مهاباد بوده اجرا شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی افزود: در اجرای این پروژه کلیه نکات اصولی و فنی از جمله رعایت تناوب، تراکم مناسب، تسطیع زمین، انجام آزمون خاک و تجهیز بذر کارها رعایت شده است.

دارا بیان کرد: ارقام جدید ایجاد شده توسط موسسه تحقیقات بذر و نهال و لاین‌های امیدبخش و ارقام وارداتی کشت صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.