مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بیماری تب برفکی در استان تحت کنترل بوده و از اردیبهشت ماه هیچ گزارشی از این بیماری در استان نداشته‌ایم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ پرور در ادامه اشاره ای هم به دیگر اقدامات مجموعه دامپزشکی کرمانشاه در سال جاری داشت و اظهار کرد:مایه‌کوبی رایگان دو میلیون و 500 هزار  راس دام سبک استان علیه بیماری تب برفکی، انجام شده است. همچنین در حال حاضر در حال واکسینه کردن 400 هزار راس از دام‌های عشایر بر علیه این بیماری هستیم.

پرور اشاره‌ای هم به تحت کنترل بودن بیماری VHS آبزیان در استان داشت و افزود: از ابتدای امسال هیچ موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است.

پرور ادامه داد: از سال گذشته تاکنون هیچ موردی از بیماری "لمپی اسکین" نیز در استان مشاهده نشده است.
 
سپس با بیان اینکه هر سال بین 1200 تا 1300 نفر در استان به بیماری تب مالت انسانی مبتلا می‌شدند، افزود: امسال نخستین سالی است که این بیماری در استان کرمانشاه روند کاهشی داشته است.
 
وی در ادامه اشاره ای هم به روند تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان داشت و افزود: از ابتدای سال تاکنون 550 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان تولید شده  و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به بیش از 600 تن برسد.

وی از روند تولید مرغ بدون انتی بیوتیک در استان ابراز رضایت کرد و آن را مقدمه تولید مرغ ارگانیک در استان برشمرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.