نماینده اهواز از ارائه طرح کنترل کانون‌های گرد و غبار به دولت خبر داد و بر ارزیابی مدیریت بحران هنگام وقوع این پدیده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همایون یوسفی، نماینده اهواز در این خصوص گفت: درصورتی که این طرح تصویب شود به عنوان یک طرح ملی به حل بخشی از مشکلات خوزستان در بحث ریزگردها کمک می شود.

وی اظهار کرد: در این طرح پیش‌بینی شده که در یک بازه زمانی 5 ساله، کانون‌های داخلی ریزگردها در خوزستان کنترل شود تا در کنترل ریزگردهای استان تاثیر داشته باشد.

یوسفی اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح را حدود 600 میلیارد تومان، برای سطحی حدود 350 هزار هکتار از کانون‌های داخلی عنوان کرد و بیان داشت: این اعداد تغییر می کند و بیش تر می شود.

نماینده اهواز با اشاره به ارائه پیش‌نویس طرح کنترل کانون‌های ریزگردها به وزارت نیرو، وزارت نفت و وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پیش‌نویس این طرح توسط سازمان محیط زیست کشور، سازمان محیط زیست خوزستان و اساتید دانشگاهی نوشته شده و پس از بررسی و اصلاح برای تصویب به هیات دولت ارسال می گردد

وی در خصوص مدیریت بحران ریزگردها در اهواز و اتفاقاتی که در روز جمعه و شنبه به رخ داد اذعان داشت: این اتفاق نشان داد که مدیریت بحران، مدیریت منسجمی در خوزستان نیست و باید در خصوص بهتر کردن شیوه‌های برخورد با این شرایط، بلایای طبیعی و بحث ریزگردها عملکرد بهتری داشته باشیم.

همایون یوسفی مدیریت بحران انجام گرفته در اهواز را بدون برنامه و شتاب‌زده عنوان و تاکید کرد: باید ارزیابی دقیقی روی این مسئله انجام شود و مدیریت بحران باید دارای آمادگی‌های لازم برای مقابله با این شرایط باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: بحث انتقال آب و پدیده گرد و غبار در خوزستان به هم ارتباط دارند و کم آب شدن جلگه خوزستان موجب به وجود آمدن پدیده گرد و غبار می‌شود. نمایندگان خوزستان در این زمینه از تمام ظرفیت‌های قانونی خود استفاده خواهند کرد تا هم بتوانند انتقال آب را مدیریت کرده و هم بحث کنترل کانون‌های گرد و غبار را پیگیری کنند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.