قطار آبرسانی به روستاهای گیلان سرعت بیشتری گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در طول 41 ماه فعالیت دولت یازدهم، طرح های تامین و توسعه ی آب شرب در 543 روستای این استان اجرا شد.

محبعلی رنج ور افزود: در این مدت 234 روستای فاقد، از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: در این فاصله ی زمانی با توسعه ی شبکه ی آبرسانی 309 روستای گیلان، فشار آب شرب روستاییان تقویت شد.

وی، با اشاره به اجرای 3 هزار و 77 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع آب شرب در این روستاها در دولت یازدهم، اظهارداشت: در این مدت 52 حلقه چاه حفر، 120 دهنه چشمه بهسازی، 74 واحد ایستگاه پمپاژ و 18 هزار و 925 مترمکعب مخزن احداث شد.

رنج ور، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار به حوزه ی آب شرب روستایی گیلان اختصاص یافت، گفت: تا قبل از روی کار آمدن دولت دکتر روحانی، شاخص بهره مندی روستاهای این استان از آب آشامیدنی 64.21 درصد بود که هم اکنون این شاخص در گیلان برابر با 73.92 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به بیش از 127 هزار نفر در 187 روستای این استان در دهه ی فجر امسال، افزود: با افتتاح این طرح شاخص بهره مندی آب شرب روستایی گیلان با رشد 2.1 درصدی، به عدد 75.95 درصد می رسد.

رنج ور، اعتبار هزینه شده برای تامین و تقویت فشار آب آشامیدنی این روستاها را 70 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: برای آبرسانی به این روستاها 814 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع، 32 دهنه چشمه، 4 حلقه چاه، 8 واحد ایستگاه پمپاژ و هزار و 690 مترمکعب مخزن اجرا شده است.





انتهای پیام/م.ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.