فرماندار تربت جام گفت :مانور فرضی زلزله با هدف اصلی ضرورت ارتقاء آمادگی و مقابله با بلایای طبیعی در جامعه در این شهرستان برگزار شد

مقابله با بلایای طبیعی مستلزم فرهنگ سازی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رستمی افزود: در این مانور مراحل شناسایی، امداد و نجات و اسکان موقت به خوبی انجام و عملکرد دستگاهها رضایت بخش بود .

او ادامه داد: در این مانور از سیستم های پیشرفته ارتباطی ، دستگاهها و سگ های زنده یاب استفاده شد.

فرماندار شهرستان تربت جام آموزش امداد و نجات را برای شهروندان ضروری دانست و تأکید کرد : با توجه به شرایط جغرافیایی کشور به لحاظ وقوع حوادث غیر مترقبه، این گونه مانورها بای طوری طراحی شود تا براساس مقابله با بحران ناشی از یک زلزله فرضی و با مشارکت آحاد مردم انجام شود.
رستمی خاطر نشان کرد: در این راستا ضرورت دارد با همت و تلاش مسوولان و سیاستگذاران کلان کشوری و استانی برنامه ارزیابی آمادگی و آموزش خانوارها در برابر بلایای طبیعی صورت گیرد.

او اظهار داشت : مردم باید آموزش ببینند تا هم مطالبه کنند و هم بتوانند هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه و بحرانی به ما کمک کنند چرا که معتقدیم بهترین کسانی که می توانند هنگام وقوع بحران و بلایای طبیعی بیشترین کمک‌ها را انجام دهند خود مردم به عنوان اعضای جامعه و خانواده هستند.
انتهای پیام// م ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار