هفته پايانی دور مقدماتی مسابقات ليگ برتر واليبال در حالي پيگيری خواهد شد كه 8 تيم راه يافته به پلی آف مشخص می شوند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان ایران، گرامیداشت شهدای منا كه از 28 مهر ماه با حضور 12 تیم آغاز شد، فردا (چهارشنبه) با برگزاری 6 دیدار به ایستگاه پایانی خود در مرحل مقدماتی می‌رسد.  


در پایان این روز از مسابقات، 8 تیم كه در رده‌های اول تا هشتم قرار می‌گیرند، جواز حضور در مرحله پلی‌آف را بدست می‌آورند تا در فاز جدیدی با هم برای قهرمانی رقابت كنند.

هفته بیست و دوم این مسابقات در حالی برگزار خواهد شد كه دو تیم مدعی بانك سرمایه و پیكان كه به ترتیب در رده‌های اول و دوم جدول مسابقات قرار گرفته‌اند، حساس‌ترین دیدار این هفته را مقابل هم برگزار می‌كنند. 

این 2 تیم از ساعت 17 به وقت تهران در خانه والیبال با هم دیدار خواهند كرد. دیداری كه برنده آن به عنوان تیم اول مسابقات راهی مرحله پلی آف می‌شود. دیدار رفت دو تیم را بانك سرمایه با حساب 3 بر 2 به سود خود تمام كرده بود. پیكانی‌ها هم به منظور جبران دیدار دور رفت و هم برای تصاحب صدرنشینی به این پیروزی نیاز دارند و از انگیزه كافی برخوردار هستند. 

دیگر مسابقه‌ای كه خانه والیبال میزبان آن خواهد بود را دو تیم سایپا و شهرداری تبریز برگزار می كنند. سایپا خیالش از رفتن به پلی‌آف راحت است اما شهرداری تبریز كه در حال حاضر در رده هفتم ایستاده است برای اینكه كارش به اما و اگر نكشد برای پیروزی به مصاف نارنجی‌پوشان پایتخت خواهد رفت. دیدار دو تیم شهرداری تبریز و سایپا از ساعت 15 آغاز می‌شود. 

 تیم صالحین ورامین كه با 2 بازی كمتر نسبت به دیگر تیم‌ها در رده نهم قرار دارد و به نوعی روی لبه تیغ قرار دارد در هفته بیست و دوم مسابقات به مصاف تیم خاتم اردكان می‌رود. ورامینی ها در خانه به مصاف تیم اردكان خواهند رفت و تنها به پیروزی می‌اندیشند. این دیدار در سالن شهید گل‌عباسی شهر ورامین برگزار می‌شود. اردكانی‌ها كه در حال حاضر ششم هستند ممكن است با از دست دادن امتیاز حضور خود در جمع 8 تیم را به خطر بیندازند. به همین دلیل دیدار این دو تیم را می‌توان یكی از مسابقات حساس لیگ در هفته پایانی دور مقدماتی نامید. 

دو تیم شهرداری اراک و پارسه تهران كه به نظر می‌رسد دیگر شانسی برای قرار گرفتن در جمع تیم‌های راه یافته به پلی‌آف ندارند، این هفته در اراک به مصاف هم خواهند رفت. تیم هاوش گنبد هم این هفته در خانه پذیرای كاله آمل است. آملی‌ها وضعیت خوبی در جدول دارند و در صورت شكست مقابل هاوش باز هم به پلی‌آف صعود می‌كنند. هرچند بعید به نظر می‌رسد شاگردان عطایی در این مسابقه تن به شكست بدهند. گنبدی‌ها هفته قبل در ارومیه حضور پیدا نكردند و با باخت فنی مواجه شدند. 

**
برنامه کامل هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است: 
 
تهران، خانه والیبال، ساعت 15 
سایپا تهران – شهرداری تبریز 
 
تهران، خانه والیبال، ساعت 17 
پیکان تهران – بانک سرمایه 
 
اراک، سالن امام خمینی (ره)، ساعت 16 
شهرداری اراک – پارسه تهران 
 
ساری، سالن شهید رسول حسینی، ساعت 16 
سازمان عمران شهرداری ساری – شهرداری ارومیه 
 
گنبد، سالن المپیک، ساعت 17 و 30 دقیقه 
هاوش گنبد – کاله مازندران 
 
ورامین، سالن شهید گل عباسی، ساعت 16 
صالحین ورامین – خاتم اردکان 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار