در دو سال اخیر مردم بیشتر جذب تئاتر شده اند و حضور اقشار مختلف مردم در سالن های تئاتر نشاندهنده علاقه مردم به فرهنگ این هنر است.

تئاتر در بین مردم ریشه دوانده استمحمد علی ساربان بازیگر سینما، تلویزیون و کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جاافتادن فرهنگ تئاتر در بین مردم گفت:خوشبختانه مردم نسبت به قبل بیشتر تئاتر نگاه می کنند و در این بین چندتا عامل دخیل هستند.

وی افزود: نسل جدید و نسل ما_ یعنی همان نسل قدیم، این قضیه را درک کرده‌اند که تئاتر بخشی از فرهنگ عمده جامعه است و باید آن را در برنامه روزانه خودشان قرار بدهند. نکته مهم این است که در این دوسال اخیر مردم بیشتر جذب تئاتر شده‌اند و در سالن های تئاتر بیشتر، اقشار مختلف مردم عادی و معمولی را می‌بینیم و این نشاندهنده علاقه مردم به این فرهنگ است.

این کارگردان تئاتر در ادامه عنوان کرد: ما باید همین مسئله را حفظ کنیم و سلایق مردم رادر نظر بگیریم و شرایط بهتری فراهم کنیم که مردم بیشتر جذب بشوند. ما از تئاتر مردم دنیا خیلی عقب هستیم.این فرهنگ جهانی است که در هرکشوری ذوق و سلیقه مردم را رشد می دهد.

وی در خصوص نمایش عروسکی (خوشبختی های کوچک سوسک شدن) اظهار داشت: آزاده انصاری یکی از کارگردانان خوب ماست و من آثارش را می بینم.کار برای انصاری بسیار جدی است و از کنار کار به سادگی رد نمی شود. ما در این کار، این نمایش عروسکی را دیدیم که حاصل زحمات ایشان و شاگردانشان بود.

ساربان اظهار داشت: طراحی لباس ها، ماسک ها فوق العاده بود و روحیه تخیلی قضیه در آن خیلی خوب بود، رنگ آمیزی در طراحی صحنه، موسیقی و افکت هایی که توسط اهنگساز اجرا شد عالی بود.تنها مشکل، روند کند نمایش بود که این در حوصله تماشاگر نیست، چراکه تماشاگر جشنواره کمی کم حوصله و شتابزده عمل می کند و از این سالن به آن سالن حرکت می کند و با انرژی کمتری می آید.اگر ما این کار را از کشورهای دیگر مانند:آلمان یا فرانسه یا هرکدام از کشورهای اروپایی دیگر این نمایش را اجرا می کردند، ما از نمایش خیلی خوشمان می آمد و به آن احترام می گذاشتیم.این کار هم سنگ همان کارها بود.من از کار واقعا لذت بردم و به آزاده انصاری و گروهشان تبریک می گویم.

وی در پایان ضمن توصیه به مسئولان، گفت:من پیشنهادم این است که، برگزار کنندگان جشنواره بین المللی تئاترفجر بخصوص همین دوره یک جلسه طولانی نقد و بررسی برای مسائلی چون وضعیت بلیت‌ها، مدیریت سالن‌ها، راهنمایان سالن، کارگردانان، نوع برنامه و اطلاع رسانی حتی برای دو یا سه روز گذاشته شود و مطمئن باشیم بعد از اینکه انتقادات شدیدی به آنها خواهد شد برای بهبود برنامه ها نتایج خوبی برای نقد و بررسی بدست می آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار