در نشست خبری فیلم «ماجان»، محمدمهدی عسگرپور از نحوه انتخاب فیلم‌های جشنواره ابراز تعجب کرد.

ابراز تمایل خانم بازیگر به ایفای نقش‌های متفاوت/ پیشنهاد واردات داوران جشنواره از کره‌های دیگربه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری فیلم سینمایی «ماجان»ساخته رحمان سیفی آزاد برگزار شد.

در این نشست رحمان سیفی آزاد کارگردان، محمد مهدی عسگرپور تهیه‌کننده، لیلا لاریجانی فیلمنامه نویس، سیما تیرانداز، مهتاب کرامتی، عرفان برزین بازیگران و محمود آلادپوش مدیر فیلمبرداری فیلم حضور دارند.
 
محمد مهدی عسگرپور پس از اطلاع از مشکل تکراری صدا در حین برگزاری نشست گفت: برای مشکل صدا باید کمیته حقیقت یاب بگذاریم تا بدانیم مشکل چیست.

مهتاب کرامتی بازیگر فیلم در ابتدای جلسه از تماشای فیلم توسط اهالی رسانه تشکر کرد و گفت:در این جلسه چند نفر از بازیگران حضور ندارند و من به نمایندگی از فرهاد اصلانی و دیگران بازیگران غایب اینجا هستم.

رحمان سیفی آزاد کارگردان فیلم در ابتدای جلسه گفت :خانم لیلا لاریجانی سوژه را پیشنهاد دادند و برای جذب سرمایه به سازمان تصویر شهر مراجعه کردیم که پس از آن ساخت فیلم آغاز شد. بازیگران و دیگر عوامل تمام توان خود را گذاشتند تا به اینجا برسیم.

تهیه‌کننده فیلم ضمن اشاره به مسیر تولید فیلم عنوان کرد:پیش تولید و تولید فیلم و همه کارها مطابق با اصول و مسیر متعارف سینما پیش رفت.
 
کارگردان فیلم در خصوص ریتم کند فیلم عنوان کرد: این ریتم متناسب با قصه فیلم است و اگر مخاطب یا شخصیت ها همراه شود دنبال خواهد کرد.
 
عسگرپور درباره روند حمایت از فیلم اولی ها که در پیش گرفته اظهار داشت:مسئله اصلی من تهیه کنندگی نیست و از سوابقم مشخص است. البته اتفاقی می افتد که در مدار طبیعی فعالیتم افتاده است و آن اینکه فیلم اولی‌ها راحتتر به همکاری با من می رسند. سیفی آزاد را از قبل می شناختم و زمانی که قصه فیلم از طرف تصویر شهر پیشنهاد شد دوست داشتم.

تهیه‌کننده فیلم نیز اظهار داشت: باید داوران جشنواره را از کره‌های دیگری بیاوریم. داوری این همه فیلم خارج از منطق است و دلیل اینکه چرا این اتفاق افتاده را نمی دانم. اگر این فیلم در بخش اصلی حضور ندارد، از خانه سینما و این داستانها سر می زند.
 
سیفی آزاد با اشاره به فضای حاکم بر سینما و تلویزیون گفت: خواسته های سینما و تلویزیون متفاوت است.فکر نمی کنم این تضاد باشد و از نظر من خواستگاه آنها است. اما برای من فرقی نمی کند.
 
لیلا لاریجانی فیلمنامه نویس اثر با اشاره به شخصیت پردازی های فیلم اظهار داشت: پدر بیشتر در یک تنگنایی قرار گرفته که اورا مجبور به انجام یک سری کارها می‌کند و بیشتر ازتباط با خودش است تا پدر با فرزند. از سویی به واسطه روابط زنانه و مادری پررنگ مطرح است ولی بحث فمینیستی را نشان ندادیم.
 
کرامتی بااشاره به فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: من دو سال بود فیلم کار نکرده بودم و جدیدترین اثری که در آن بازیگری کردم، «عصر یخبندان» بود که کاملا فضای متفاوتی داشت. کارنامه من نشان می دهد که تمایل به تجربه کردن نقش های متفاوت دارم. اگر فیلم مرداد در جشنواره بود تفاوت نقش ها و فضا را احساس می کردید. من بازیگری هستم که در انتخاب نقش هایم عمدی در کار نیست.
 
فیلمنامه‌نویس «ماجان» اظهار داشت: من فیلم را یک مبارزه می‌بینم که مادر تلاش به نگه داشتن بچه و پدری که بچه را نمی خواهد دارد ولی مادر ذکر مصیبت ندارد.

سیفی آزاد کارگردان فیلم نیز در ادامه بیان کرد: این قصه جدال بین دو نگاه است و ذکر مصیبت نیست.در جامعه امروز ما بسیاری از پدرها مثل مادر قصه است. و نگاه ما فراتر از نگاه سنتی است و تگاه روز را نشان می ده. ما در فیلم زنی را داریم که فراتر از مادر بودن، انجام وظیفه می کند.

وی در مورد بازی گرفتن از بازیگر معلول فیلم که در زندگی عادی سالم است، بیان کرد:بارها فکر کردیم از کودک معلول استفاده کنیم اما استفاده ابزاری از بچه‌ای معلول دور از انسانیت بود و از این تصمیم صرفنظر کردیم و در عوض از توانایی بازیگر نوجوان بهره بردیم. او در کنار کودکان معلول قرار گرفت و از هوشش برای ارائه بازی بهره برد.عرفان برزین حق مطلب را اداکرد و امیدوارم هنرش دیده شود.
 
سیفی‌آزاد ادامه داد: دیگر بازیگران نوجوان نیز به همسن شکل بود که سعی کردیم از توان بازیگری آن ها استفاده کنیم. همراهی بازیگر اصلی بخصوص کرامتی قایل تحسین بود و با صبوری سختی ها را تحمل کردند و حضورشان موثر شد.
 
سیما تیرانداز دیگر بازیگر این فیلم عنوان کرد: کرامتی و اصلانی کارکترها و بازیگران بی نظیری هستند که  این همکاری باعث افتخار بود.

گفتنی‌است؛ فرهاد اصلانی بازیگر این فیلم، مهمترین غایب این نشست خبری بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار