همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۶۶ کیلومتر پروژه راهسازی و ۵ هزار و ۴۳۷ واحد مسکن مهر در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در آینده‌ای نزدیک بیش از 5 هزار واحد مسکن مهر استان اصفهان افتتاح و به متقاضیان تحویل می‌گردد.

حجت‌الله غلامی گفت: از این تعداد یک‌هزار و 616 واحد آن مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر، 790 واحد مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر و 3 هزار و 31واحد مربوط به شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر است که با اعتباری بیش از  3 هزار میلیارد ریال آماده تحویل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از 222 هزار واحد مسکن مهر استان اصفهان که در برنامه‌های این استان بوده تاکنون 198 هزار و 959 واحد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته که 5 هزار و 437 واحد آن در دهه فجر سال جاری و مابقی مسکن مهر شهری استان تا پایان خرداد ماه سال 96 تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با اشاره به 65 کیلومتر پروژه راهسازی آماده افتتاح این اداره کل بیان کرد: احداث باند دوم اصفهان- اردستان، احداث محور پل بهاران، احداث و بهسازی کمربندی مشهد اردهال، احداث و بهسازی راه اصلی خالدآباد – ده آباد، مبارکه – بروجن، احداث راه روستایی هونجان شهرضا، بهسازی و آسفالت راه روستایی کلبعلی به علی عرب چادگان، پیشکوه- پشتکوه فریدونشهر سر جمع به طول 65 کیلومتر و احداث 3 دستگاه پل وتقاطع غیر همسطح هاشم آباد و نهضت آباد از جمله این پروژه‌ها است.

غلامی درباره پروژه حفاری تونل خوانسار به بویین ومیاندشت گفت: این تونل به طول 1200 متر در شهرستان خوانسار و به منظور ایجاد ارتباط بین استان‌های مرکزی، اصفهان و لرستان و درجهت کاهش زمان سفر و جلوگیری از تصادفات و حذف نقاط حادثه خیز احداث شده که درحال حاضر عملیات حفاری آن به اتمام رسیده که تاکنون 270 میلیارد ریال در آن هزینه شده است، این تونل با احداث 14 کیلومتر راههای دسترسی به آن و سر جمع با صرف 450 میلیارد ریال اعتبار تکمیل خواهد شد.

وی از جمله مهمترین  اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی را بحث تملک کارخانه ریسباف اصفهان به متراژ 69 هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: کارخانه ریسباف با هدف جلوگیری از تخریب آن و تبدیل به فضاهای مناسب شهری، ایفای هویت تاریخی و معماری دوران صنعتی، جلوگیری از بارگذاری بسیار بالای مسکونی و تجاری، احترام به معماری ایرانی و حفظ تنها بازمانده معماری منحصر به فرد صنعتی ایران با تثبیت معماری این مکان تاریخی و با حفظ حقوق شهروندان اصفهانی با ارزشی 207 میلیارد تومانی به تملک وزارت راه وشهرسازی درآمد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در راستای احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان نیز 1645 متر مربع از محلات سرای نو و میدان پور هاشمی نایین و محور تاریخی انارک با اعتباری بالغ بر 7014 میلیون ریال با انجام عملیات کف سازی و بدنه‌سازی احیا و به بهره برداری رسیده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.