کرمان؛

خانه اسلامیت ترکیب گچ بریها وپنج دری ها

خانه اسلامیت یکی از بناهای قدیمی شهر کرمان است که متعلق به فردی به همین نام بوده و توسط پدر ابراهیم خان ظهیرالدوله(حاکم کرمان در آن عصر) ساخته شده است.

خانه اسلامیت ترکیب گچ بریها وپنج دری هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، طرح اولیه این خانه نیز مانند دیگر خانه‌های قدیمی دارای حیاط مرکزی می‌باشد که فضاهای زندگی و انبارها و آشپزخانه در اطراف آن و در لایه‌های مختلف قرار دارند.
 
خانه اسلامیت یکی از بناهای قدیمی شهر کرمان است که متعلق به حاج آقا اسلامیت است و توسط پدر ابراهیم خان ظهیرالدوله ساخته شده و متعلق به اواخر دوره قاجار می‌باشد.

سالها قبل با تعریض خیابان دو جبهه جنوب و قسمتی از حیاط مرکزی تخریب گردیده‌است ولی باقیمانده ساختمان درحال حاضر ظاهر سالمی دارد وقابل استفاده است.
باقیمانده ساختمان که شامل دو جبهه شمالی و شرقی می‌باشد، ازنظر تزئینات دارای ارزش بالایی می‌باشد.

این خانه تاریخی به صورت یک طبقه و دارای کرسی می‌باشد.،مهمترین بخش بنا جبهه شمالی ساختمان است که از اتاقهای دودری و سه دری و تالار مرکزی تشکیل شده‌است.
خانه اسلامیت در جوار خیابان شهدای فتح آبادان (آلاشت) و از شرق و غرب به دو کوچه پنج متری منتهی می‌شود.

یکی از جاذبه های قدیمی شهر کرمان وجود همین خانه ها با گچبری ها ودرهای قدیمی وزیبا است وبا کمک میراث فرهنگی اغلب این خانه های تاریخی با تغییر کاربری به اماکن تفریحی وپذیرایی تبدیل شده اند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار