ایلام؛

تولید انواع فرآورده‌های دامی

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در استان تولید می‌شود.

تولید انواع فرآورده‌های دامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،وهاب پیرانی  بیان کرد: دامپزشکی به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه تأمین بهداشت دام و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و در نهایت تضمین امنیت غذایی جامعه و سلامت آحاد مردم را بر عهده دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهارکرد: ارزش سرمایه دامی استان حدود 1200 میلیارد تومان است و سالانه بیش از 170 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی به ارزش بیش از 800 میلیارد تومان در استان تولید می‌شود.

پیرانی یادآورشد: سالیانه حدود 4 میلیارد تومان اعتبار، در قالب واکسن‌ها و نهاده‌های دامپزشکی و هزینه‌های مربوط به اجرای عملیات، از طریق سازمان دامپزشکی کشور و مصرف رایگان این واکسن‌ها و سموم در سطح دامداری‌های استان برای پیشگیری از بیماری‌ها جذب می‌شود.

وی تاکیدکرد: سالیانه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان و انجام کلیه آزمایشات تشخیصی دام، طیور و خوراک دام و طیور در آزمایشگاه مرکزی استان پایش می‌شود.
 

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.