مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: به زودی سد "جامیشان" آبگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کیاست امیریان با اشاره به آخرین وضعیت سد در دست احداث جامیشان اظهار کرد: این سد هم اکنون یپشرفت فیزیکی حدود 85 درصدی دارد و به احتمال زیاد تا پایان امسال آبگیری خواهد شد.


وی ادامه داد: کار ساخت این سد در سال 88 آغاز شد و در همان زمان پایان ساخت آن سال 94 اعلام شد، اما به دلیل برخی مشکلات از جمله تامین اعتبار، احداث این سد تاکنون به طول انجامیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه رقم اولیه قرارداد این سد را 170 میلیارد ریال اعلام کرد که کنون بسیار بیشتر از این مقدار شده است.

به گفته این مسئول، این سد بین سنقر و صحنه احداث شده و هدف از احداث آن تامین شش میلیون مترمکعب آب برای بخش صنعت، 32 میلیون مترمکعب برای بخش کشاورزی و 25 میلیون مترمکعب برای مصارف زیست محیطی در سال است.

امیریان خاطرنشان کرد: سد جامیشان مصرف آب شرب برای مناطق شهری ندارد.

وی با بیان اینکه حجم مخزن این سد 62.8 میلیون مترمکعب است، یادآوری کرد: سد جامیشان ظرفیت تنظیم سالانه 63 میلیون مترمکعب آب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه جنس بدنه این سد سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است، تصریح کرد: طول تاج این سد 277 متر، عرض آن هشت متر و ارتفاع آن 58 متر است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.