رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: احیای بازارچه مرزی بیله سوار ظرفیت مهمی برای تجارت خارجی استان و اشتغال در منطقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، سید حامد عاملی افزود: بازارچه مرزی بیله سوار می‌تواند برای ۲۰۰ خانوار به صورت مستقیم و ۴۰۰ خانوار به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.

وی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در شهرهای مرزی استان به ویژه در بیله سوار وجود بازارچه مصوب مرزی در این شهر در صورت راه‌اندازی یا بازگشایی دوطرفه بازارچه و با توجه به وضعیت فیزیکی موجود و تعداد غرفه‌های موجود می‌تواند برای ۴۰۰ خانوار به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: اساسی‌ترین کارکرد بازارچه‌های مشترک مرزی در کنار ایجاد درآمد برای مرزنشینان، ایجاد اشتغال است و اشتغال می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم فعال شود.

عاملی تأکید کرد: به موجب قانون هر فرد ساکن در مناطق مرزی می‌تواند با اخذ کارت پیله وری به صورت مستقیم در بازارچه‌های مشترک مرزی اقدام به خریدوفروش کالا کرده و از این طریق نسبت به کسب درآمد اقدام کند.

وی افزود: همچنین بازارچه‌های مشترک مرزی می‌تواند به صورت غیرمستقیم از طریق گسترش برخی مشاغل جانبی در برخی بخش‌ها مثل حمل‌ونقل کالا و مسافر، رفاهی و خدماتی، خدمات مربوط به تجارت و بازرگانی ایجاد اشتغال کند.

عاملی همچنین با اشاره به بهبود وضعیت فعالیت گمرک بیله سوار تصریح کرد: با توجه به اجرای سامانه جامع تجارت و همچنین استقرار پنجره واحد تجاری در گمرک بیله سوار مشکلات چندانی در گمرک مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: علاوه بر تأثیر همکاری‌های بهینه دستگاه‌های اجرایی در تسریع خدمات گمرک به لحاظ سخت‌افزاری نیز وجود دستگاه x-ray در محوطه گمرک روند ارزیابی برای کارمندان گمرک را تسهیل می‌کند و انتظار می‌رود نسبت به تأمین این تجهیزات اقدام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.