تبریز؛

نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستانهای کلیبر و خداآفرین

استاندار آذربایجان شرقی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستانهای کلیبر و خداآفرین گفت:ظرفیت قابل توجهی در بخش کشاورزی و دامداری دارند و سد خداآفرین می تواند این ظرفیتهای بالقوه را به فعل در آورد.

نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستانهای کلیبر و خداآفرینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده با اشاره به اهمیت و جایگاه سد خداآفرین در توسعه بخش کشاورزی منطقه، خواستار برنامه ریزی برای استفاده اثربخش و مفید از سرمایه گذاریهای صورت گرفته در احداث این سد شد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به روند رو به رشد رقم پرداختی بانکها از محل تسهیلات رفع موانع تولید گفت: تاکنون
در قالب طرح رونق تولید سه هزار و 829 میلیارد ریال تسهیلات به 560 واحد تولیدی استان پرداخت شده است.
قلی اله قلی زاده نماینده شهرستانهای کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان این که سهم این سه شهرستان از توسعه صنعتی استان ادا نشده و این شهرستانها ازکمترین برخورداری در حوزه تولید بهره مند هستند، گفت: بیش از دو دهه از تاسیس ناحیه صنعتی یوزبند میگذرد ولی هنوز این ناحیه به شهرک صنعتی ارتقا نیافته و مشکل سند مالکیت زمینهای واگذار شده به واحدهای تولیدی هم حل نشده است.
رسول خدابخش، فرماندار کلیبر نیز با بیان این که تکمیل سد پیغام، مطالبه اصلی شهروندان کلیبری از دولت است، گفت: با بهره برداری از این سد، علاوه بر این که مشکل تامین آب شرب کلیبر که سالهاست شهروندان کلیبری را آزار میدهد، حل خواهد شد، کشاورزی و باغداری منطقه نیز جانی دو باره خواهند گرفت.
امین امینیان، فرماندار خداآفرین نیز با بیان این که پوشش ICT  در خداآفرین تنها 13 درصد است، گفت: بدون تامین زیرساخت ارتباطات، نمی توان انتظار توسعه و جذب سرمایه گذار را داشت.
استاندار آذربایجان شرقی در جمع شهروندان کلیبری هم با اشاره به این که گردشگری مهمترین محور توسعه این شهرستان است،خاطر نشان کرد: رونق گردشگری در سایه وجود امنیت در منطقه چشم انداز روشنی دارد و با وجود جاذبه های گردشگری تمام فصل در شهرستان،باید تدابیر لازم به کار گرفته شود تا توجه گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه محدود به فصلهای بهار تابستان نبوده و زیباییهای پاییزی و زمستانی منطقه نیز معرفی شود تا سرمایه گذاری در این حوزه توجیه بهتری داشته باشد و رونق بگیرد.
جبارزاده همچنین از برخی واحدهای تولیدی این شهرستان بازدید کرد.
انتهای پیام/خ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.