افشای خبر مثبت اعلام شدن تست دوپینگ مدافع تراکتورسازی این موضوع را وارد فاز جدیدی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛موضوع دوپینگ مدافع تیم فوتبال تراکتورسازی این روزها نقل محافل فوتبالی شده است. زمزمه هایی از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ بازیکن تراکتورسازی شنیده می شود . شنیده ها حاکی از آن است که این بازیکن تاکنون تبرئه نشده و شاید هم با محرومیت مواجه شود. 

طبق شنیده ها مدتی پیش تست اولیه دوپینگ بازیکن تراکتورسازی مثبت اعلام شد و این بازیکن به بهانه مصدومیت از ترکیب تیم تراکتورسازی کنار گذاشته شد. همچنین گفته می شود که نتیجه آزمایش دوم هم ثابت کرد که این بازیکن از مواد نیروزا استفاده کرده و به احتمال زیاد با محرومیت طولانی مدت مواجه می شود. 

نکته قابل توجه ماجرای دوپینگ بازیکن تراکتورسازی این است که برخی برای تبرئه یا کاهش محرومیت به این بازیکن پیشنهاد می کنند تا به مسئولان ضد دوپینگ اعلام کند که در اثر استفاده از قلیان و دخانیات یک روز قبل از حضور در مسابقه تست دوپینگش مثبت اعلام شده است. گفته می شود در صورت اثبات استفاده از قلیان مسئولان ضد دوپینگ هم در حکم محرومیت این بازیکن تجدید نظر می کنند. 

برای صحت و سقم موضوع دوپینگ بازیکن تراکتورسازی و آیا استفاده از قلیان و مواد مخدر باعث تبرئه بازیکن دوپینگی می شود به سراغ مسئولان پزشکی رفتیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند. 

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال: دوپینگ بازیکن تراکتورسازی را تکذیب می کنم

دکتر توحید سیف برقی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره این مطلب گفت: طبق آزمایشات صورت گرفته در فصل شانزدهم فوتبال نمونه مثبت دوپینگ در بین بازیکنان نداشتیم و موضوع دوپینگ بازیکن تراکتورسازی هم کذب محض است. همچنین این بازیکن می تواند از انتشار دهندگان این موضوع شکایت کند.

وی درباره اینکه گفته می شود کشیدن قلیان یا دخانیات باعث تبرئه بازیکن دوپینگی می شود، بیان کرد: این امکان وجود ندارد که  بازیکنی قلیان بکشد و مواد ممنوعه در قلیان ریخته باشند اما بازیکن خبر از مصرف مواد ممنوعه را نداشته باشد.  

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: بازیکن تراکتورسازی چند سال پیش هم تست دوپینگش مثبت اعلام شد اما این بازیکن فقط توبیخ کتبی شده بود و با محرومیت مواجه نشد. 

دکتر طباطبایی: بهانه استعمال قلیان، محرومیت دوپینگ را کاهش نمی دهد

دکتر رامین طباطبایی قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ درباره این مطلب گفت: اطلاعی از نمونه مثبت تست دوپینگ بازیکن تراکتورسازی ندارم اما استفاده از قلیانی که دارای مواد ممنوعه باشد دوپینگ محسوب می شود. 

وی درباره اینکه استعمال قلیان منجر به کاهش محرومیت بازیکن دوپینگی می شود، بیان کرد: طبق قوانین جهانی هر بازیکنی که مواد ممنوعه استفاده کند دوپینگ کرده است و با وی برخورد قانونی می شود و قلیانی که حاوی مواد ممنوعه هست نیز از این امر مستثنی نیست. 

طباطبایی تصریح کرد: این احتمال هم وجود دارد که بازیکنی از دارویی استفاده کند که جزو مواد ممنوعه باشند اما اگر محرز شود که وی ندانسته این دارو استفاده کرده در آن صورت با کاهش محرومیت مواجه می شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال مشخص شدن نوع ماده استفاده شده توسط ورزشکار و مدارک ارائه شده از سوی بازیکن برای تبرئه از دوپینگ در کاهش محرومیتش موثر است.

پزشک تیم تراکتورسازی: طرح دوپینگ بازیکن تراکتورسازی حاشیه سازی است

دکتر رمضان نوری زاده  پزشک تیم تراکتورسازی درباره موضوع دوپینگ بازیکن این تیم  گفت: موضوع دوپینگ بازیکن تیم ما  صحت ندارد و برخی از افراد در آستانه بازی با پرسپولیس قصد حاشیه سازی برای تیم ما دارند. 

وی درباره اینکه گفته می شود بازیکن تراکتورسازی مصدوم نیست، بیان کرد: این موضوع صحت ندارد و این بازیکن در یکی از تمرینات در برخورد با یکی از بازیکنان دچار مصدوومیت شد و اکنون هم دوران بازتوانی خود را سپری می کند. 

پزشک تراکتورسازی درباره اینکه استعمال قلیان و دخانیات منجر به کاهش محرومیت بازیکن دوپینگی می شود، عنوان کرد: این موضوع از لحاظ علمی و پزشکی درست نیست. همچنین بازیکن تیم ما  پاک ترین بازیکن فوتبال ایران است و تاکنون لب به قلیان نزده است. 

نوری زاده در پایان خاطر نشان کرد: بازیکن دوپینگی در تیم تراکتورسازی وجود ندارد و تیم پزشکی مراقب بازیکنان است که خدای نکرده داروی ممنوعه استفاده نکنند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار