دادستان شهرستان هریس تودیع و معارفه شد.

تودیع ومعارفه دادستان شهرستان هریسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خلیل اللهی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی درمراسم تودیع ومعارفه دادستان شهرستان هریس گفت: در راستای فراهم کردن امکان دسترسی اقشار مختلف مردم به تشکیلات قضایی و تسهیل تعامل با آنان، دیدار‌های مردمی این نهاد، محله و مسجدمحور شده است.

وی  افزود: در این مسیر مبنای دستگاه قضائی رعایت قانون و حقوق شهروندی است.

وی به چشم انداز دستگاه قضایی کشور اشاره و اضافه کرد: در این چشم اندازه به قوه قضائیه تکلیف شده است در دسترس مردم باشد و استفاده ابزاری از فناوری‌های نوین در جهت تسریع دادرسی و اجرای عدالت و دسترسی آسان مردم به مراحل رسیدگی به پرونده‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

خلیل اللهی ادامه داد: دستگاه قضائی آذربایجان شرقی طی سال‌های اخیر در این زمینه قدم‌هایی را برداشته و در حال حاضر با توجه به اینکه مراحل رسیدگی به دادرسی مکانیزه شده است، فرد می‌تواند در هر لحظه از مراحل پیگیری و اقدامات انجام شده روی پرونده خود بدون مراجعه به دادگستری‌ها مطلع شود.

وی افزود: در آذربایجان شرقی هر هفته در دادگستری کل ملاقات مردمی داریم و اخیراً" این ملاقات‌ها را مسجدمحور و محله محور کرده ایم و هر هفته با حضور در یکی از مساجد شهر تبریز به مشکلات قضائی مردم رسیدگی می‌کنیم و سعی داریم این امر را در شهرستان‌ها هم عملیاتی کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: در کنار مردم بودن نوعی تعمیم عدالت اجتماعی است و کسانی که نمی‌توانند به دادگستری‌ها بیایند، ما با حضور در محلات و مساجد به مشکلات قضائی آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

خلیل اللهی اظهار داشت: تأمین احساس امنیت مورد نیاز مردم یکی از اولویت‌های مهم کاری مسئولان قضائی است و در این رابطه با اعمال روش‌های مناسب برای اجرای دقیق عدالت، تسریع بخشی دقیق در رسیدگی به جرایم و تأمین امنیت پایدار سعی می‌شود ضمن احیای حقوق مردم گام‌های بلندی را برای پیاده سازی شرایط پیشگیری از وقوع جرم برداریم.

امام جمعه شهرستان هریس نیز در این مراسم حکومت را برگرفته از قضاوت عنوان کرد.

حجت الاسلام قهرمان احمدی، دادستان را حاکم شرع جامعه دانست و افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم هر کسی را که اهل تفسیر قانون و ماده نیست و در واقع مورد ظلم و اجحاف واقع شده است، در خود پناه داده و پشتیبانی می‌کند.

وی مهمترین هدف تشکیلات قضائی را ایجاد امنیت دانست و گفت: دادگستری و نیرو‌های انتظامی و امنیتی سکان دار آن بوده و در خط مقدم مبارزه با ناهنجاری‌ها و حفظ امنیت قرار دارند.

عیسی شکرزاده رییس دادگستری شهرستان هریس هم ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین گزارشی از عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب ارائه نمود.

رئیس دادگستری شهرستان هریس عملکرد مثبت دادسرا و دادگستری شهرستان هریس در زمینه اطاله دادرسی وکاهش پرونده‌های ورودی به شعبات را نشانه تلاش کلیه همکاران قضائی و اداری عنوان نمود.

شکرزاده درادامه افزود: با تامین بهداشت قضایی وسلامت روحی وروانی جامعه وترویج پیشگیری از وقوع جرم می‌توان باعث کاهش ورود پرونده‌های قضایی به دستگاه قضا شد چرا که ناامنی عمومی باعث عدم ورود سرمایه گذاران به منطقه ومتعاقبا باعث افزایش بیکاری وفقر درجامعه شده وآسیب‌های اجتماعی متعددی را درمحیط جامعه دامن خواهد زد.

در این مراسم از زحمات و خدمات قاسم موثقی نیا، دادستان سابق شهرستان هریس، تجلیل و سجاد نوبخت در این سمت معرفی شد.

 

انتهای پیام/ش

دادستان شهرستان هریس تودیع و معارفه شد

برچسب ها: دادگستری ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.