کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم وزش باد شمال‌غربی طی امروز و فردا بر روی استان می‌باشد لذا در این مدت خلیج‌فارس مواج و متلاطم می‌باشد.

کاهش دمای هوا/ خلیج‌فارس متلاطم
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: همانطور که انتظار میرفت با ورود توده هوای سرد به استان و وزش شدید باد شمالغربی دمای هوا در غالب نقاط استان به طور محسوسی کاهش یافت.

وی گفت: همچنین با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو علاوه بر بارش پراکنده باران بدلیل برودت هوا در برخی نقاط، ریزش برف نیز گزارش شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشههای هواشناسی نشاندهنده تداوم وزش باد شمالغربی طی امروز و فردا بر روی استان میباشد لذا در این مدت خلیجفارس مواج و متلاطم میباشد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از فردا به تدریج از سرعت وزش باد کاسته شود. همچنین روند کاهش دما طی امروز و امشب نیز تداوم خواهد یافت.

مساعدی افزود: بر این اساس، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک و کاهش دید را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: جهت باد نیز، شمال‌غربی تا شمال با سرعت 18 تا 54 کیلومتر در ساعت و بر روی دریا گاهی بیش از 60 کیلومتر در ساعت و از فردا شمال‌شرقی تا شمال‌غربی با سرعت 12 تا 38 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این کارشناس اظهار داشت: ارتفاع موج  در سواحل شمالی استان 120 تا 240 سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی استان 150 تا 270 سانتیمتر و طی بعداز ظهر و شب گاهی بیش از 3 متر است.

مساعدی اضافه کرد: فردا زمان مد اول دریا ساعت 00:27 دقیقه بامداد، جزر اول ساعت 06:58 بامداد، مد دوم ساعت 13:49 و جزر دوم ساعت 20:03 خواهد بود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.