استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت ارشد استان موضوع آسیب های اجتماعی را از همان ابتدا با جدیت دنبال کرده و تلاش می کنیم در کنار کنترل آن به دنبال کاهش میزان این آسیب ها در ابعاد مختلف هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رازانی  اظهار داشت: موضوع آسیب های اجتماعی در جامعه به سطحی هشدار دهنده رسیده و تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی بزرگان نظام  شده است.

استاندار کرمانشاه افزود: رهبر معظم انقلاب معمولاً در موضوعات بسیار کمی مستقیماً ورود پیدا می کنند و بیشتر به تبیین سیاست های کلان و ارایه رهنمودها بسنده می کنند ولی به طور مشخص به موضوع آسیب های اجتماعی ورود کرده اند و بنا به دستور رهبر معظم انقلاب نشست های شورای اجتماعی کشور هر شش ماه یکبار در حضور ایشان برگزار می شود.

این مقام عالی استان افزود: ایشان عنوان کرده اند کشور در زمینه آسیب های اجتماعی 20 سال عقب است و دیر شروع کرده است و این برایند مبتنی بر آمارها و دلایل مستدل و علمی است.
وی ادامه داد: در استان کرمانشاه نیز آمارها حکایت از آن دارند و رتبه استان در اغلب شاخص های اجتماعی پایین تر از متوسط کشوری می باشد و این وضعت نگران کننده است.

دکتر رازانی شاخص های طلاق را در استان نگران کننده معرفی کرد و گفت: کرمانشاه در زمینه میزان طلاق در رتبه های بالای کشور قرار دارد و جزو استان های پرخطر محسوب می شود.

متأسفانه شاخص های دیگر حوزه ها نیز کم و بیش وضعیتی مشابه دارند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از این آسیب های اجتماعی ریشه در فرهنگ دارد اظهار داشت: دکتر رنانی تحقیقات گسترده ای را در زمینه عوامل توسعه نیافتگی استان داشته اند. به باور ایشان بخش مهمی از این توسعه نیافتگی ها ریشه در حوزه فرهنگ دارد.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه موضوعات حوزه آسیب های اجتماعی مورد توجه جدی مدیریت ارشد استان قرار دارد در ادامه اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور محترم به کرمانشاه موضوع تخصیص اعتبار برای آسیب ها اجتماعی به شکل جدی مطرح شد. در ادامه با دیدارها و رایزنی هایی که با دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داشتیم. ایشان مبلغ 5 میلیارد تومان را به این موضوع اختصاص دادند که این اعتبار ابلاغ شده است.

دکتر رازانی ادامه داد: مدیریت ارشد استان موضوع آسیب های اجتماعی را از همان ابتدا با جدیت دنبال کرده و تلاش می کنیم در کنار کنترل آن، به کاهش میزان این آسیب ها در ابعاد مختلف کمک کنیم تا در آینده شاهد شرایط بهتری در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.