کرمانشاه؛

برگزاری چهارمین جشنواره فیلم فجر در کرمانشاه

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کرمانشاه از (14 بهمن ماه) در دو سینمای آزادی و فرهنگ آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در کشور برگزار می‌شود، گفت: استان کرمانشاه امسال برگزار کننده چهارمین دوره این جشنواره در استان خواهد بود.

وی افزود: استان کرمانشاه در سالهای 1391 تا 1393 برگزار کننده فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود که سالهای 1391 و 1392 تمامی هزینه‌های اکران فیلم‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شد و در سال 1393 بخشی از هزینه‌های اکران فیلم‌ها در استان کرمانشاه که یکی از چهار استان برگزار کننده این جشنواره بود، توسط استانداری ، شهرداری و شورای شهر تامین شد.

رحیمی زنگنه افزود: سال گذشته به دلیل مشکلات اعتباری این جشنواره در استان برگزار نشد و امسال مقرر شد تهیه کنندگان فیلم‌ها از محل فروش بلیت، هزینه‌های اکران فیلم‌های خود در استان را تامین کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال 16 فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، طی هشت روز از تاریخ 14 تا 21 بهمن ماه در کرمانشاه به نمایش در می‌آید.

وی افزود: هر فیلم سه بار در دو سینمای آزادی و فرهنگ کرمانشاه در ساعت‌های 17، 19 و 21 هر روز اکران خواهد شد و در مجموع شاهد 48 بار اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان خواهیم بود.

رحیمی زنگنه از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به عنوان بهار سینمای ایران یاد کرد و افزود: تمام صنعت سینمای ایران دست به دست هم می‌دهند تا بتوانند فیلم‌ها را تهیه و به این جشنواره برسانند و فیلم‌های این جشنواره تنها حاصل یک سال تلاش نیست بلکه برای تولید یک فیلم جشنواره  بعضا سالهای زمان برده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: استقبال از این دوره جشنواره همانند دوره‌های گذشته مطلوب باشد وکرمانشاه در پایان جشنواره در ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همانند بسیاری رخدادهای فرهنگی دیگر از جمله نمایشگاه کتاب، در صدر کشو ر بایستد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.