به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاه فاتحان فجر در سرای فاتح نی ریز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا هادی مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نی ریز گفت: این نمایشگاه با هدف نمایش دستاورد های هنر هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در رشته های مختلف ، نشان دادن آئین های سنتی و بومی محلی و برگزاری نمایشگاه عکس در منزل تاریخی فاتح برگزار شده است.

هادی افزود: نمایشگاه فاتحان فجر امسال برای نخستین بار با مشارکت ادارات شهرستان دستاور دهای هنری، نمایشگاه عکس، صنایع دستی، سوغات، غذاهای بومی محلی و محصولات غذایی خود را به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: امید است، در این نمایشگاه گردشگران داخلی و خارجی بتوانند با آداب، فرهنگ و رسوم و هنر هنرمندان و صنایع دستی منطقه آشنا شوند.

هادی اضافه کرد: در این نمایشگاه آثار صنعتگران و هنرمندان از ادارات در رشته ‌های مختلف هنری و صنایع دستی از جمله عکس، نگارگری، تذهیب، مینا کاری، گلیم بافی، زیورآلات سنتی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در قسمت فوقانی این مکان تاریخی آثار دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای فضل در زمینه حسابداری، معماری و رودوزی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از 12 تا 22بهمن ماه هر روز از ساعت 15 تا 19 در سرای فاتح واقع در شهرستان نی ریز، خیابان امام خمینی (ره) روبروی حسینیه مصطفی خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.