عملیات واکسیناسیون تب برفکی مرحله سوم سال جاری در کلیه گاودارهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی عليه این بيماري از امروز در خراسان رضوي آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان رضوي با اعلام این خبر گفت : در اين مرحله، کلیه دام هاي سنگین(گوساله و گاو) صنعتی و مناطق روستایی تحت پوشش عمليات ايمن سازي عليه بيماري تب برفكي قرار می گيرند.

محسن عابدزاده افزود: در اين مرحله و در راستاي واگذاري امور تصدي گري، اجرای بخشی از عمليات يادشده به بخش خصوصي دامپزشکی واگذار شده که بخش دولتی نظارت کاملی بر اجرای این عملیات خواهد داشت.

او اظهار داشت : در این عملیات همه دام های سنگین استان با رعايت كليه اقدامات بهداشتي– قرنطينه اي تحت پوشش عمليات مايه كوبي قرار خواهند گرفت.

عابدزاده، ضمن تاكيد بر نظارت بخش دولتي بر نحوه انجام خدمات توسط اكيپ هاي مايه كوب اعلام داشت: طرح مذكور، تا 30 روز کاری ادامه خواهد داشت و گزارش دهي انجام عمليات از طريق سامانه اطلاعات جغرافيايي ((GIS  توسط شبكه هاي دامپزشكي شهرستان هاي تابعه صورت خواهد پذيرفت.

او با توجه به رايــگــان بودن عملیات واكسيناسيون تب برفكي براي دامداران و روستائيان استان، خاطرنشان کرد : برابر دستورالعمل ارسالي، ‌هرگونه توزيع و عرضه غيرمجاز واكسن تب برفكي در سطح استان از طريق مراجع قضايي و انتظامي پيگيري خواهد شد و نیز صدور مجوز تردد دام در سطح استان، حداقل دو هفته پس از اتمام انجام مايه‌كوبي و درصورت رعايت تمهيدات قرنطينه‌اي- بهداشتي و رعايت مفاد  ساير دستورالعمل‌هاي مربوطه كما في‌السابق توسط شبكه‌هاي دامپزشكي شهرستان بلامانع خواهد بود.

 او افزود: دامداران تا حد ممكن از رفت و آمد به دامداري يكديگر اجتناب ورزيده و محتواي حوضچه هاي ضدعفوني را همه روزه با مواد مناسب پر نموده و از حمل و نقل و خريد و فروش بدون ضابطه هرنوع دام، اكيداً خودداري كنند.

عابدزاده با توجه به حساسيت موضوع، از نيروهاي  انتظامي نيز خواست تا از تردد بدون مجوز دام ها در سطح راه هاي استان به طور كامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشكي منطقه گزارش كنند تا هماهنگي لازم با مراجع قضايي انجام شود.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.