وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان می‌گوید: تا در سال آینده بیش 700 کیلومتر جاده را در 34 ولایت کشور آسفالت و راه اندازی کند.

بیش از ۷۰۰ کیلومتر سرک در سال آینده آسفالت و راه اندازی می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اکبر رستمی، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات امروزشنبه (۱۶دلو) در نشست خبری در کابل گفت که این وزارت برای سال مالی 1396 ه. ش بیش از 265 میلیون دلار بودجه انکشافی دارد که قرار است در بخش هایی حمل و نقل، آبیاری، انکشاف محل، تهیه آب آشامیدنی، حفظ الصحه محیطی و برق به مصرف برسد.

آقای رستمی می گوید که یکی از مهم ترین اولویت های وزارت احیا و انکشاف دهات، دسترسی مردم به راه های مواصلاتی و از بین بردن فاصله روستاها با شهرها است.

او تاکید کرد که در بودجه مالی سال  1396ه. ش وزارت احیا وانکشاف دهات حدود 70 ذمیلیون دلار را برای ساخت بیش از  705کیلومتر جاده آسفالت و راه اندازی و همچنین برای ساخت 1691 متر پل در 34 ولایت کشور اختصاص داده است.

به گفته آقای رستمی، این وزارت از طریق برنامه ملی راه سازی روستایی در سال آینده بیش از 3900 کیلومتر سرک را مورد حفظ و مراقبت دوامدار قرار می‌دهد.

رستمی بیان داشت که این وزارت از طریق برنامه های ملی در سه سال گذشته بیش از 50 هزار کیلومتر جاده روستایی را در سرتاسر کشور ساخته و در حال حاضر بیش از 59 درصد مردم در ولایات از این راه های مواصلاتی استفاده می کنند.

به گفته وی تاکنون بیش از 100.2 میلیون دلار در راستای تطبیق وعملی کردن پروژه های سرک سازی این وزارت در این سه سال به مصرف رسیده است.

همچنین وزارت فواید عامه کشور نیز می‌گوید که اداره سرک سازی روستایی این وزارت از سال 2002 تا اکنون بیش از 9 هزار کیلومتر سرک اسفالت شده و 9 هزارکیلومتر سرک درجه دوم را در کشور ساخته است.

مهدی روحانی، سخنگوی وزارت فواید عامه نیز گفت که اداره سرک سازی روستایی از سال 2002 به این طرف 12 میدان هوایی و پنج ونیم هزار متر پل را نیز در ولایات مختلف کشور ساخته است.

روحانی می گوید که هزینه مجموعی این پروژه ها هفتصد هزار میلیارد افغانی بوده که از کمک های بانک جهانی و بودجه حکومت افغانستان به مصرف رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار