یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: وضع تحریم‌های جدید و تمدید آن‌ها از سوی آمریکا متناقض با روح برجام است زیرا آن‌ها قول داده‌اند که از اقدامات منفی علیه ایران خودداری کنند.

تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا متناقض با روح برجام است/"سید‌رضا میرطاهر" کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: وضع تحریم‌های جدید و تمدید آن‌ها از سوی آمریکا متناقض با روح برجام است زیرا آن‌ها طی برجام قول داده‌اند که از اقدامات منفی علیه ایران خودداری کنند.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر آمریکایی‌ها نیز اعلام می‌کنند که ما با انجام آزمایشات موشکی روح برجام را نقض می‌کنیم، مسلما تحریم‌های جدید از سوی ترامپ می‌تواند مقدمه اقدامات شدیدتری علیه ایران در آینده‌ای نزدیک توسط آمریکا باشد.

میرطاهر در واکنش به ممنوع ورود شدن کشتی‌گیران آمیریکایی به ایران گفت: در این مورد واکنش ما زودهنگام بود، باید صبر می‌کردیم تا یک سری اقدامات قانونی و حقوقی در امریکا انجام می‌شد همانطور که اکنون یک قاضی فدرال در شهر سیاتل حکمی را مبنی بر توقف دستور ترامپ صادر کرده است.

این کارشناس سیاست خارجی بیان داشت: البته دولت فدرال می‌تواند شکایت خود را در این مورد به وزارت دادگستری دیوان عالی امریکا اعلام کرده تا این حکم لغو شود.

وی تاکید کرد: با این اقدام احتمال میزبانی مسابقات کشتی به احتمال بسیار از ما گرفته خواهد شد و به روسیه واگذار می‌شود لذا بهتر بود به جای آنکه پاسخ اقدام نادرست ترامپ را که تنها از سوی اقلیتی در آمریکا حمایت شده و بیشتر مردم با این برخوردها مخالفند را این گونه نمی‌دادیم.

میرطاهر تاکید کرد: در صورت ورود کشتی‌گیران آمریکایی به ایران می‌توانسیتم با برخوردی مثبت تبلیغات خوبی را برای ایجاد وجهه‌ای مناسب از کشورمان علی‌رغم تبلیغات دولت ترامپ در داخل کشور آمریکا و افکار عمومی بوجود بیاوریم، حال ما این فرصت را از خودمان گرفته‌ایم مگر آنکه مجددا آن را احیا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
والا ما از وقتی به دنیا اومدیم و یادمون میاد آمریکا ما رو تحریم میکرد. به درک بزار بکنه.
آخرین اخبار