معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از آغاز مرحله سوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، دکتر محمد کشتکار افزود: مرحله زمستانه واکسیناسیون تب برفکی از 10 بهمن به مدت یک ماه در جمعیت دام های سنگین این استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون تب برفکی همزمان با سراسر کشور در 24 شهرستان استان اجرا می شود، گفت: اجرای دقیق و کامل برنامه واکسیناسیون مستلزم همکاری تمام دستگاه ها اعم از استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، صدا سیما، مطبوعات، اتحادیه ها، تعاونی های دامداران و خود دامداران است.

دکتر کشتکار افزود: برای اجرای این طرح در واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی استان از واکسن وارداتی استفاده شده و هزینه تامین واکسن بر عهده دامدار است اما در بخش دام روستائی از واکسن داخلی و بصورت رایگان استفاده خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان هم با بیان اینکه انجام عملیات واکسیناسیون توسط 120 اکیپ از نیروهای بخش خصوصی و دولتی بصورت رایگان انجام می شود، افزود: این طرح 300 هزار راس دام سنگین از 2.5 ماه به بالا را تحت پوشش قرار می دهد.

دکتر وحید مقدس گفت: واکسن به دام های سالم تزریق می شود و در صورتی که دامی بیمار باشد باید قبل از واکسیناسیون توسط صاحب دام به اکیپ واکسیناسیون اعلام شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.