از قهرمانى گيتى عبادى دختر اسکى باز افغانستانی، که مقام اول را در ميان ورزشکاران ٤٨ کشور در رقابت هاى کره جنوبى کسب نموده، با اعطای لوح سپاس و يک نمره زمين ازسوى اداره محلى باميان تقدير گرديد.

دختر اسکى باز افغانستانی مورد تقدير قرار گرفت
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اين مسابقات در اخير ماه جدى در کره جنوبى برگزارگرديده بود، که به نمايندگى ازافغانستان؛ سه ورزشکار از جمله دو دختر شرکت کرده بودند، که گيتى عبادى مقام اول و فريبا احمدى توانست مقام چهارم را کسب نمايد.

در مراسمى که در مقام ولايت باميان به منظور تشويق و تقدير اين ورزشکاران برگزارگرديده بود، ضمن اعطای لوح سپاس و يک نمره زمين ازسوى اداره محلى باميان، حاجی يوسف رييس ناحيه سوم شهری باميان، يک عراده موتر را نيز بخاطر تشويق  به گيتى عبادى اهداکرد.

محمد طاهر زهير والی باميان، کسب مقام اول توسط گيتی عبادی و مقام چهارم توسط فريبا احمدی از رقابت هاى کورياى جنوبى را به جامعه ورزرشى و همه مردم تبريک گفته ابراز اميدوارى نمودکه  وزرش اسکى در باميان، بيش از اين توسعه و رشد کند.

وی افزود که ولايت باميان به لحاظ فرهنگی، اقليمی و ميزان علاقمندی جوانان، زمينۀ مناسب برای رشد رشته‌ ورزشی اسکی بوده، از رياست تربيت بدنی و ورزش تقاضا مى شود تا توجه خاص نسبت به باميان داشته باشد و اين ولايت را بعنوان مرکز فدراسيون ملى اسکى معرفى نمايد.

گيتی عبادی دارنده مدال طلا  از مسابقات اسکی کره جنوبی؛ از والی باميان، آمريت تربيت بدنی، بزرگان و متنفذين باميان، بخاطر تقدير و تشويق ورزشکاران سپاسگزارى کرد.

وی  افزود: "افتخار مى کنم که در مسابقات اسکی که بين ٤٨ کشور جهان، در کره  جنوبی، برگزار شده بود، پرچم سه رنگ کشورم را در سکوی قهرمانی به اهتزاز در بيارم و من اين دستاورد را مديون عشق به وطن، والدين و خدمتگذارانی می‌دانم که در راه رشد و کمال فرزندان اين مرز و بوم، تلاش صادقانه می کنند."

محمد افضل نوری رييس فدراسيون ملی اسکی بازان افغانستان گفت که در ولايت باميان، ۶ تيم اسکی به شمول يک تيم خارجی فعالیت دارد که همه ساله مسابقات در سطح ملی وبين المللی را انجام ميدهند.

بربنياد معلومات منبع، ده ها دختر در اين ولايت نيز اسکی بازی را بصورت مسلکی آموخته اند؛ از اينرو در مسابقات بين المللی شرکت مى کنند.

در باميان از چندسال بدينسو، ورزش اسکى رشد نموده و بخصوص روزهای جمعه دراين ولايت اسکی بازان به تپه های پر از برف رفته بصورت انفرادی و گروهی تمرينات اسکی را انجام ميدهند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار به کانال تلگرامی ما بپیوندید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.