به گزارش خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی تبریزی، مدیر فیلمبرداری با سابقه سینمای ایران است که در کارنامه کاریاش، مدیریت فیلمبرداری آثاری چون طبقه حساس، دونده زمین و آفریقا به چشم می خورد.
وی امسال مدیر فیلمبرداری دو اثر «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی و «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسمخانی بود که اثر پیمان قاسم خانی در بخش مسابقه جشنواره امسال پذیرفته شد و به این بهانه با او به گفتگو نشستیم:
* همکاری شما با پیمان قاسمخانی چگونه بود؟ همکاری خیلی خوبی با ایشان داشتم و فیلمبرداری کار، تجربهای متفاوت برای من بود.
* تفاوت این کار با دیگر آثار شما در چه بود؟ تفاوتش در جنس نورپردازی و فیلمبرداری بود که خیلی متفاوت کار شده است و من، خودم تا به حال این سبک از کار را تجربه نکرده بودم و برای خودم هم عجیب بود؛ ولی از همان ابتدای پیش تولید، راجع به این سبک از کار صحبت شده بود و امیدوارم که نتیجه نهایی همان چیزی شده باشد که می خواستیم.
* فکر می کنید این فیلم در بخش فیلمبرداری کاندیدای سیمرغ بشود؟ فکر نمی کنم که کاندیدا شوم و فکر هم نمی کنم کاندیدا شدن خیلی ربط به کار داشته باشد. حداقل برای شخص من که این گونه است.
* در بخشهای دیگر چه قدر شانس کاندیدا شدن این فیلم وجود دارد؟ نمی شود راجع به کاندیدا شدن حرف زد؛ چون سلیقه شخصی داوران است که اعمال می شود و اغلب کاندیداها پیش بینی می شوند اما بعد از اعلام نامها می بینیم که اتفاق دیگری افتاده است، پس فکر کردن به کاندیدا شدن یا نشدن، بیهوده است.
* فکر میکنید استقبال مردم و منتقدان از این اثر چگونه باشد؟ فکر می کنم در بخش مردمی استقبال زیادی داشته باشیم؛ چون فیلم، هم قصه جذابی دارد و هم اثر سرحال و سرزنده ای است. استقبال منتقدان از کار را نمی دانم؛ چون هیچ حساب و کتابی ندارد.
* به نظر شما تفاوت پیمان قاسمخانی با دیگر کارگردانان در چیست؟ نمیتوان به این سوال دقیق جواب داد؛ ولی هر کارگردانی با دیگران تفاوت دارد و من با هر فیلمسازی که کار کردم، ویژگی های مخصوص به خودش را داشت، اما بارزترین ویژگی پیمان قاسمخانی اهمیت دادنش به قصه کار بود که خیلی به این ماجرا اهمیت می داد و خصوصیت دیگرش هم اخلاق خیلی خوبش بود.
* فکر می کنید ساخته شدن خوب، بد، جلف چه تاثیری در سینمای ایران میگذارد و این فیلم چه چیزی را به سینما اضافه میکند؟ نگاه بدی به فیلمهای کمدی وجود دارد و به طور معمول آثار کمدی سطح پایینی دارند و در فیلم تنها به قصه اش توجه می شود که مردم را بخنداند، اما به خوب، بد، جلف از لحاظ تکنیکی هم توجه شده و بخش های دیگرش هم جذاب است. این فیلم کمدی برای مردم ساخته شده و برای همه بخش های مختلف آن وقت صرف شده است.
* به غیر از فیلم خودتان، دوست دارید چه فیلم هایی را امسال در جشنواره تماشا کنید؟ فیلمهایی که امسال دوست داشتم تماشا کنم، در بخش مسابقه و بخش چشم انداز پذیرفته نشده اند.
انتهای پیام/