علی تبریزی، مدیر فیلمبرداری با سابقه سینمای ایران است که امسال با فیلم «خوب، بد، جلف» در جشنواره حاضر است.

علیبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی تبریزی، مدیر فیلمبرداری با سابقه سینمای ایران است که در کارنامه کاری‌اش، مدیریت فیلمبرداری آثاری چون طبقه حساس، دونده زمین و آفریقا به چشم می خورد.

وی امسال مدیر فیلمبرداری دو اثر «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی و «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی بود که اثر پیمان قاسم خانی در بخش مسابقه جشنواره امسال پذیرفته شد و به این بهانه با او به گفتگو نشستیم:


* همکاری شما با پیمان قاسم‌خانی چگونه بود؟

همکاری خیلی خوبی با ایشان داشتم و فیلمبرداری کار، تجربه‌ای متفاوت برای من بود.

* تفاوت این کار با دیگر آثار شما در چه بود؟

تفاوتش در جنس نورپردازی و فیلمبرداری بود که خیلی متفاوت کار شده است و من، خودم تا به حال این سبک از کار را تجربه نکرده بودم و برای خودم هم عجیب بود؛ ولی از همان ابتدای پیش تولید، راجع به این سبک از کار صحبت شده بود و امیدوارم که نتیجه نهایی همان چیزی شده باشد که می خواستیم.

* فکر می کنید این فیلم در بخش فیلمبرداری کاندیدای سیمرغ بشود؟

فکر نمی کنم که کاندیدا شوم و فکر هم نمی کنم کاندیدا شدن خیلی ربط به کار داشته باشد. حداقل برای شخص من که این گونه است.

* در بخش‌های دیگر چه قدر شانس کاندیدا شدن این فیلم وجود دارد؟

نمی شود راجع به کاندیدا شدن حرف زد؛ چون سلیقه شخصی داوران است که اعمال می شود و اغلب کاندیداها پیش بینی می شوند اما بعد از اعلام نام‌ها می بینیم که اتفاق دیگری افتاده است، پس فکر کردن به کاندیدا شدن یا نشدن، بیهوده است.

* فکر می‌کنید استقبال مردم و منتقدان از این اثر چگونه باشد؟

فکر می کنم در بخش مردمی استقبال زیادی داشته باشیم؛ چون فیلم، هم قصه جذابی دارد و هم اثر سرحال و سرزنده ای است. استقبال منتقدان از کار را نمی دانم؛ چون هیچ حساب و کتابی ندارد.
 
* به نظر شما تفاوت پیمان قاسم‌خانی با دیگر کارگردانان در چیست؟

نمی‌توان به این سوال دقیق جواب داد؛ ولی هر کارگردانی با دیگران تفاوت دارد و من با هر فیلمسازی که کار کردم، ویژگی های مخصوص به خودش را داشت، اما بارزترین ویژگی پیمان قاسم‌خانی اهمیت دادنش به قصه کار بود که خیلی به این ماجرا اهمیت می داد و خصوصیت دیگرش هم اخلاق خیلی خوبش بود.

* فکر می کنید ساخته شدن خوب، بد، جلف چه تاثیری در سینمای ایران می‌گذارد و این فیلم چه چیزی را به سینما اضافه می‌کند؟ 

نگاه بدی به فیلم‌های کمدی وجود دارد و به طور معمول آثار کمدی سطح پایینی دارند و در فیلم تنها به قصه اش توجه می شود که مردم را بخنداند، اما به خوب، بد، جلف از لحاظ تکنیکی هم توجه شده و بخش های دیگرش هم جذاب است. این فیلم کمدی برای مردم ساخته شده و برای همه بخش های مختلف آن وقت صرف شده است.

* به غیر از فیلم خودتان، دوست دارید چه فیلم هایی را امسال در جشنواره تماشا کنید؟

فیلم‌هایی که امسال دوست داشتم تماشا کنم، در بخش مسابقه و بخش چشم انداز پذیرفته نشده اند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.