هنگام وقوع پدیده گرد و غبار قیمت محصولات در میدان بارفروشان به علت کم شدن تقاضا کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اکبر بدیعی، رییس اتحادیه صنف بارفروشان اهواز در این خصوص اظهار داشت: پدیده گرد و خاک مختص شهر ما است و کاری به مبادی تولید ندارد، بنابراین نمی‌تواند بر روی قیمت محصولات در مبادی تولید اثری بگذارد اما در میدان بر روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد.

وی افزود: روزهایی که گرد و خاک می‌شود، مردم و خریداران کمتر به میدان بارفروشان مراجعه می‌کنند و بار نیز به همان میزان کمتر در میدان عرضه می‌شود، بنابراین قیمت محصولات به دلیل کاهش تقاضا در زمان وقوع پدیده گرد و خاک کاهش پیدا می‌کند.

بدیعی تصریح کرد: قیمت میوه بر حسب عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و چون گرد و خاک اثر منطقه‌ای دارد، تغییرات قیمت در اثر گرد و خاک به صورت مقطعی است. اگر تناسب عرضه و تقاضا در بازار بهم بخورد قیمت محصولات تغییر می‌کند.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان اهواز بیان داشت: قیمت میوه‌ها نسبت به سال گذشته بخصوص میوه‌های سردرختی افزایش یافته اما در بخش صیفی و سبزیجات قیمت‌ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است؛ هرچند در بازار میوه بیشترین عاملی که می‌تواند بر روی قیمت‌ها تاثیر بگذارد، بحث عرضه و تقاضا است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.