معدن و کارخانه "دانه‌بندی منیزیت" در منطقه نوک‌آباد شهرستان زاهدان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به مناسبت دهه فجر بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، ابویی مهریزی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم گفت: کارخانه دانه‌بندی منیزیت نوک‌آباد با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال با ایجاد اشتغال 18 نفر به بهره‌برداری رسید در این کارخانه محصول پودر منیزیت دانه‌بندی شده با ظرفیت تولید 1000 تن در سال تولید می‌شود.

ابویی مهریزی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دروازه پیشرفت اقتصادی کشور است و در آینده نه چندان دور از طریق سواحل مکران شاهد تحول اقتصادی عظیمی در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اینکه سیستان  و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی در بخش صنعت و معدن دارد، از این رو با به‌کارگیری آنها می‌توان زمینه را برای توسعه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای فراهم کرد.

ابویی مهریزی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان معدنی موجود در سیستان و بلوچستان، افزود: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همه جانبه در کشور وجود دارد که برخی از آنها مانند معادن هنوز به خوبی شناخته نشده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سیستان و بلوچستان با توجه به بهره‌مندی از ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های معادن، صنعت و کشاورزی، جزو بهترین استان‌های کشور در زمینه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو بهره‌برداری کنیم و موانع تولید را از سر راه سرمایه‌گذاران برداریم تا شاهد پیشرفت و آبادانی استان پهناور سیستان و بلوچستان باشیم.

معدن و کارخانه دانه‌بندی نوک‌آباد در 140 کیلومتری شمال غرب شهرستان زاهدان و در حوزه بخش "نصرت آباد" شهرستان زاهدان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.