مک‌کانل در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ درباره قاضی رابرت، گفت: بهتر است از انتقاد شخصی از قضات خودداری کنیم.

انتقاد رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا از اهانت ترامپ به قاضی تعلیق‌کننده فرمان مهاجرتی ویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا، امروز (یک‌شنبه)، ‌در واکنش به اهانت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، به قاضی «جیمز رابرت»، گفت: بهتر است از انتقاد شخصی از قضات خودداری کنیم.
 
جیمز رابرت، قاضی فدرال شهر سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا، روز جمعه، با صدور حکمی، اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ مبنی بر منع صدور روادید برای اتباع هفت کشور اسلامی را به طور موقت در سراسر این کشور به حال تعلیق درآورد. 

ترامپ نیز در واکنش به این اقدام جیمز رابرت، در صفح توئیتر خود نوشت: حکم این به‌اصطلاح قاضی مضحک است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین،  شکایتی رسمی علیه قاضی رابرت تنطیم کرد و خواستار تجدید نظر در حکم دادگاه فدرال شد. دادگاه تجدیدنظر دادخواست ترامپ را نپذیرفت. 
 

حکم قاضی رابرت وزارت امنیت داخلی آمریکا را وادار کرد اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ را به حال تعلیق درآورد. 

ترامپ چندی پیش با امضای یک فرمان مهاجرتی، صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان را به حال تعلیق درآورده بود. این اقدام اسلام‌ستیزانه ترامپ انتقادات فراوانی را در داخل آمریکا و همچنین صحنه بین‌المللی به‌دنبال داشت.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار