همزمان با ایام دهه فجر فاز دو، مرکز جامع توانبخشی بیماران مزمن روانی آذربایجان شرقی افتتاح شد.

افتتاح فاز دوم مرکز جامع توانبخشی استان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت:  برای توسعه این مرکز  بالغ بر 200 میلیون تومان هزینه شده است و فاز دو آن  شامل گلخانه، نانوایی و فضای کاردرمانی  است.
 
ارشد زاده بیان کرد: در گلخانه این مرکز 5 نفر مشغول به فعالیت شدند و این امکان نیز وجود دارد که با آموزش نیروها در این گلخانه آنها در بیرون از این مرکز مشغول به فعالیت شوند.
 
وی یادآور شد: در این مرکز 200 بیمار روانی مزمن همراه با خانواده هایشان از خدمات آموزشی و درمانی بهره مند می شوند.
 
وی عنوان کرد: در آذربایجان شرقی3500 بیمار روانی- مزمن وجود دارد که 500 نفر از آنها در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.
 
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در استان 5 مرکز توانبخشی دیگر نیز وجود دارد که 500 بیمار روانی مزمن را تحت پوشش قرار می دهند  و خدماتی مثل ویزیت در منزل و سایر حمایت های دارویی و درمانی  از خدماتی است که آنها ارائه می دهند.
 
ارشد زاده گفت: مراکز آموزش و توانبخشی روزانه نیز خدماتی مثل  حرفه آموزی، کاردرمانی ودرمان و مراقبت از بیماران روانی مزمن را انجام می دهند.
 
وی خبرداد: همه بیماران روانی تحت پوشش بهزیستی به دلیل محدودیت های مالی مستمری دریافت نمی کنند که قرار است تا پایان برنامه توسعه ششم 75 درصد این بیماران  تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار بگیرند.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از بیماران روانی مزمن حمایت های جدی صورت گیرد و ما نیز در مجلس پیگیری های لازم را برای رفع موانع قانونی در این زمینه انجام می دهیم.
 
سعیدی افزود: مسمتری بیماران روانی تحت پوشش بهزیستی مبلغ ناچیزی است و قطعا نمی تواند تمام مشکلات آنها را رفع کند و باید تلاش شود هم این مستمری ها افزایش یابند و هم افراد بیشتری تحت حمایت های مالی بهزیستی قرار گیرند.
 
وی بیان کرد: افزایش مراکز توانبخشی می تواند گام بزرگی برای رفع مشکلات بیماران روانی باشد که باید حمایت های لازم برای افزایش آنها صورت گیرد.
 انتهای پیام/خ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.