اختیار فروش سهام شرکت فولاد مبارکه با سرمایه ۷۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگترین شرکت بورس با سررسید ۲۵ بهمن سال جاری، آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه گفت: اختیار معامله، ابزاری مشتقه و قراردادی قانونی است که توسط یک فروشنده به یک خریدار در ازای مبلغ معینی فروخته میشود.

امیرحسین نادری افزود: در پی راه اندازی بازار قراردادهای اختیار معامله سهام (option) از ۲۸ آذر سال جاری در بورس تهران که با دو شرکت فولاد مبارکه و ایران خودرو عملیاتی شد، دور جدید این ابزار از ۲۶ دیماه بر روی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: هر قرارداد شامل ۱۰ هزار سهم و حداکثر آن شامل ۱۰۰ قرارداد است و قیمت اعمال بر اساس قرارداد تعیین شده محاسبه میشود.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه در صورت افت قیمت به زیر قیمت تعیین شده در سررسید، میتواند اوراق خود را به همان قیمت تعیین شده به فروش برساند، افزود: این ویژگی امکان بیمه شدن قیمت سهام را به صاحب دارایی میدهد تا در زمان ریزش سهم با اعمال اختیار فروش از زیان خود جلوگیری کند.

نادری اظهار کرد: این اوراق بطور وسیع در بورس های جهانی معامله شد و در بورس ایران نیز برای نخستین بار بر روی سهام فولاد مبارکه ،منتشر شد .



انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.