طراحی و اجرای خودکارسازی و مانیتورینگ دستگاه های هواساز خط نوردگرم با استفاده از PLC های زیمنس، به اتمام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرشیفت برق نورد نهایی نورد گرم گفت: سیستم های هواساز وظیفه خنک کردن موتورهای اصلی و فرعی در خط تولید و تابلوهای راه انداز آنها را در سالن برق نورد گرم بر عهده دارند، از این رو با توجه به شرایط کاری تجهیزات برقی خط نورد گرم از جمله موتورهای عظیم ۵/۳ مگاواتی که در ظرفیت کاری بالاتری در حال بهره برداری هستند، سیستمهای خنک کاری آنها دارای اهمیت ویژه ای هستند .

هوشنگ سامانیان، با بیان مشکلات سیستم هواساز کنترلی قدیم به کار گرفته شده در سوپروایزری خط نورد گرم که مبتنی بر رله - لاجیــک بودند و از «رکهای» اعلام آلارم بهره میبردند، گفت: به دلیل استفاده از کارتهای الکترونیکی تعمیرات آنها مقرون به صرفه نبود.

وی در خصوص مراحل اجرای این طرح تصریح کرد: بر این اساس طرح به دو قسمت اتوماسیون و HMI تقسیم شد.

سرشیفت برق نورد نهایی نورد گرم گفت : قسمت اتوماسیون طرح با استفاده از PLCهای زیمنس و نرم افزار PCS۷ اجرا و بخش HMI طرح نیز با استفاده از نرم افزار قوی WinCC V۷ طراحی شد .

هوشنگ سامانیان به مزایای اجرای این سیستم اشاره کرد و افزود : سیستم جدید قابلیت نمایش و ثبت سایر پارامترها از جمله دمای آب رادیاتورها، دمای محیط به منظور پیشگیری از خسارتهای احتمالی را دارد .




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.