به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرشیفت برق نورد نهایی نورد گرم گفت: سیستم های هواساز وظیفه خنک کردن موتورهای اصلی و فرعی در خط تولید و تابلوهای راه انداز آنها را در سالن برق نورد گرم بر عهده دارند، از این رو با توجه به شرایط کاری تجهیزات برقی خط نورد گرم از جمله موتورهای عظیم ۵/۳ مگاواتی که در ظرفیت کاری بالاتری در حال بهره برداری هستند، سیستمهای خنک کاری آنها دارای اهمیت ویژه ای هستند .
هوشنگ سامانیان، با بیان مشکلات سیستم هواساز کنترلی قدیم به کار گرفته شده در سوپروایزری خط نورد گرم که مبتنی بر رله - لاجیــک بودند و از «رکهای» اعلام آلارم بهره میبردند، گفت: به دلیل استفاده از کارتهای الکترونیکی تعمیرات آنها مقرون به صرفه نبود.
وی در خصوص مراحل اجرای این طرح تصریح کرد: بر این اساس طرح به دو قسمت اتوماسیون و HMI تقسیم شد.
سرشیفت برق نورد نهایی نورد گرم گفت : قسمت اتوماسیون طرح با استفاده از PLCهای زیمنس و نرم افزار PCS۷ اجرا و بخش HMI طرح نیز با استفاده از نرم افزار قوی WinCC V۷ طراحی شد .
هوشنگ سامانیان به مزایای اجرای این
سیستم اشاره کرد و افزود : سیستم جدید قابلیت
نمایش و ثبت سایر پارامترها از جمله دمای آب رادیاتورها، دمای محیط به منظور پیشگیری
از خسارتهای احتمالی را دارد .
انتهای پیام/م