سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوش راه‌اندازی کتابخانه سیار را عامل افزایش سرانه مطالعه در سطح شهرستان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس رضایی، سرپرست اداره کتابخانه‌های گفت: با توجه به اقداماتی که در سطح شهرستان شوش صورت گرفته است سرانه مطالعه را می‌توان بهتر از گذشته ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به ارسال ماهانه کتاب و نشریات برای تمام کتابخانه‌های فعال شهرستان شوش اشاره کرد که تأثیر بسیاری در تنوع و سطح کیفی مطالعه داشته است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوش با اشاره به طرح توسعه مطالعه مفید در شوش بیان کرد: از جمله مواردی که به طور کلی باعث پیگیری و استمرار مطالعه مفید می‌شوند می‌توان به عضویت‌های رایگان در طول سال در کتابخانه‌ها اشاره کرد که این عضویت‌های رایگان علاوه بر عضویت رایگان دو روزه نهاد کتابخانه استان است.

رضایی به برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در سراسر کتابخانه‌های شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری تاکنون بیش از 800 نشست کتاب‌خوان در سطح شهرستان با هدف افزایش روحیه کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه برای کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سطح شهرستان اقدامات زیرساختی خوبی برای افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها انجام شده است افزود: با وجود این اقدامات اما هنوز به دلیل کمبود اعتبارات کتابخانه‌ای در سطح کشور برای افزایش زیرساخت‌ها با مشکل مواجه هستیم.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوش بیان داشت: با وجود پراکندگی روستایی با 219 روستا و وجود تنها 4 کتابخانه روستایی و امکان‌پذیر نبودن افزایش زیرساخت‌ها به‌شکل مطلوب، تنها راهکار را باید راه‌اندازی کتابخانه سیار عنوان کرد.

رضایی در پایان یادآور شد: راه‌اندازی کتابخانه سیار می‌تواند سرانه مطالعه را در سطح شهرستان توسعه بخشد و تقسیم عادلانه خدمات‌رسانی به این مفهوم در مناطق محروم و روستایی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.