نخستین اکو موزه عشایر استان فارس در شهرستان فیروزآباد احداث شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: یکی از اقداماتی که در راستای توسعه پایدار گردشگری و بهره‎برداری از ظرفیت‎های فرهنگی، تاریخی، محیطی و بوم زیستی در مناطق روستایی پیشنهاد می‎شود توسعه گردشگری در قالب ایجاد موزه‎های میراث روستایی یا اکوموزه در این نواحی است.

امیری افزود: این موزه‎ها می‎توانند تلفیقی از جاذبه‎های معماری کهن روستایی، اشیاء و آثار هنری غذاهای محلی، نمایش، بازی و موسیقی محلی روستایی باشند که نقش بسیار مهمی در ایجاد تغییر نگرش نسبت به فرهنگ روستایی در میان بازدیدکنندگان ایجاد می‎کند.

وی ادامه داد: در همین راستا و در جهت تحول اقتصادی مناطق روستایی و جلوگیری از رنگ باختن ویژگی‌های بومی در مقابل تهاجم فرهنگی نخستین اکوموزه عشایری استان فارس در زمینی به مساحت 45 هکتار و با سرمایه‎گذاری حدود 38 میلیارد ریال و با پیش‎بینی اشتغال بیش از 100 نفر در شهرستان فیروزآباد ایجاد می‎شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس تصریح کرد کرد: در این پروژه که دهکده اقوام نام دارد، آداب و رسوم و مراسم‏‎های آئینی کلیه اقوام عشایر ایرانی به ویژه عشایر قشقایی به نمایش گذاشته می‎شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار