مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ ترامپ قصد دارد اوضاع آمریکا با دنیا را به هم بریزد.

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به اقدامات اخیر آمریکا در تحریم 12 شرکت و 133 ایرانی به بهانه فعالیت موشکی ایران واکنش نشان داد.

**آمریکا در دست مجنونین

وی افزود: گفت: به ذهن می‌رسد در زمانی که امور آمریکا در دست مجنونین قرار گرفته ما باید تلاش کنیم تا در درجه اول عصبانیتی نسبت به تصمیمات اخیر ترامپ نداشته باشیم.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه چه آمریکا بخواهد، چه نخواهد ایران به یک بازیگر قدرتمند منطقه‌ای تبدیل شده است، ادامه داد: تمام اقدامات ترامپ علیه ایران قابل پاسخگویی است اما سیاست های فعلی مسئولین و مقامات ایرانی که توأم با پختگی و دوراندیشی بوده همواره می تواند راهگشا باشد.

**باج نمی دهیم

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌ایران هیچ باجی به آمریکا نخواهد داد و این بدین منظور است که ایران اجازه نمی‌‌دهد که آمریکا زورگویی کند.

حقیقت‌پور با اشاره به تصمیم‌گیری اخیر مسئولین درباره ورود کشتی‌گیران آمریکایی به خاک ایران اظهار داشت: این تصمیم،‌ تصمیم پخته‌ای بود، ما هم می‌توانستیم همانند آن دیوانه (ترامپ) تصمیمی مشابه بگیریم ولی ما به دنیا نشان دادیم که با مسائل، منطقی و عاقلانه برخورد می‌کنیم و رفتار سیاسی‌مان بر  پایه تدابیر عقلایی است.

**جبهه ترامپ

نماینده سابق مجلس با اشاره به نقشه ترامپ برای جهان ادامه داد: معتقدم ترامپ قصد دارد اوضاع آمریکا با دنیا را به هم بریزد و جبهه‌های فراوانی را باز کند لذا وی در حال حاضر با مکزیک یک جبهه و با کشورهای تحریم شده هم جبهه دیگری باز کرده است و قطعا این جبهه‌ها باعث درگیری ترامپ در کوتاه‌مدت خواهد شد.

**توصیه دیپلماتیک

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در توصیه‌ای به مسئولین وزارت خارجه گفت: بنده به مقامات و مسئولین وزارت خارجه توصیه می‌کنم که با خونسردی و تدبیر هوشمندانه به موضوعات نگاه کنند چرا که این گونه اقدامات، موجب رسوایی آمریکایی‌ها خواهد شد.

حقیقت پور در پایان تأکید کرد: وقتی آمریکایی‌‌ها به دست یک کودک شش ساله ایرانی در فرودگاه دست‌بند می‌زنند و می‌گویند این موضوع جزء تهدید امنیتی برشمرده می‌شود؛ این مسئله نشان از این دارد که پایه‌های سیاسی امنیتی آمریکا چنان شکننده شده که حالا یک کودک شش ساله ایرانی می‌تواند به تهدید امنیتی آمریکا تبدیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار